IMG_4983

Què fer quan acaba l’Operació Fred però continua el fred

Durant aquests dies de més fred a Barcelona les persones que viuen al carrer han estat motiu de preocupació per a molta gent. Ara que les temperatures es tornen a normalitzar, què passa amb les persones que han estat acollides de forma temporal? Moltes d'elles no tenen més remei que tornar al carrer. Cal articular una Operació Fred a nivell de ciutat que arribi a totes les zones de Barcelona i que contempli la participació de les entitats.

IMG_3913

Per què algunes persones sense llar no volen accedir als recursos contra el fred?

Quan arriba el fred intens a la ciutat de Barcelona s’activen recursos especials per allotjar persones que dormen al carrer. Algunes d’elles, però, rebutgen accedir-hi tot i les baixes temperatures a l’exterior. Els motius tenen a veure amb què aquests espais sovint no contemplen una solució estable a mig i llarg termini, ni tenen en compte què vol i necessita la persona. Us ho expliquem amb més detall.

IMG_3782

Què s’activa a Barcelona per a les persones sense llar quan arriba el fred?

Amb l’arribada de l’hivern Barcelona activa l’Operació Fred per donar aixopluc a les persones que viuen al carrer. El Centre d’Acollida Nocturna d’Emergències (CANE) obre des de finals de novembre fins a inicis de març, i quan els termòmetres baixen fins als 0 graus s’habilita temporalment el Servei d’Estades Breus al Centre d’Urgènies i Emergències Socials de Barcelona (CUESB). Arrels i altres organitzacions i recursos de la ciutat també realitzen accions especials per a les persones sense llar, us n’expliquem algunes.

AAFF_cartel_22X40cm

El dia de Reis, compra un tortell solidari a benefici de les persones sense llar

Aquest any, compra el tortell de Reis a favor d'Arrels! El Gremi de Flequers de Barcelona i Arrels Fundació llancem el dia 5 de gener aquesta acció a favor les persones sense llar. Més de 3.400 tortells que es vendran en sis municipis catalans i que, a més de la tradicional fava i el rei, inclouran un clauer de fusta fet a mà i que porta inscrita la reivindicació #ningúdormintalcarrer. T'expliquem la iniciativa i on trobar els tortells!

IMG_6879

Com apliquem el model Housing First a Arrels?

La campanya #ningúsenseclau vol aconseguir el màxim de claus possibles per oferir un habitatge a les persones sense llar més vulnerables que acompanyem a Arrels. Un habitatge proporciona estabilitat, intimitat i seguretat, és per això que des de fa dos anys apostem pel model Housing First, que prioritza l'accés a un habitatge individual, digne i estable posant la persona al centre i tenint en compte la seva opinió. Compartim amb vosaltres l'article "Housing First a Arrels Fundació: un viratge en procés" publicat a la revista Barcelona Societat on expliquem com ha estat i està sent el procés d'aplicació del model Housing First a Arrels.

Pis Sant Pau

En el que portem d’any hem atès un 4% més de persones que el 2015

Quan encara no ha acabat l'any, ja us podem explicar algunes de les principals dades que reflecteixen la nostra activitat el 2016. En el que portem d'any, a Arrels hem atès 1.880 persones, un 4% més que l’any passat; els equips de carrer han visitat 491 persones que viuen al ras i n'hem ofert allotjament a 229. En el vessant econòmic, els ingressos han davallat i això implicarà que tancarem l’any amb dèficit. És per això que us demanem la vostra col·laboració: feu un donatiu i ajudeu-nos a remuntar la situació!