Voluntariat

Preguntes més freqüents sobre el voluntariat a Arrels

He de tenir una edat mínima per ser voluntari a Arrels?

L’edat mínima és de 22 anys però si tens més de 18 anys i has fet altres voluntariats o treballes ho podem valorar.

Quin és el procés per ser voluntari?

Omple el formulari o escriu-nos a voluntariat@arrelsfundacio.org. A la nostra web pots veure les necessitats actuals i per mail t’indicarem més detalls perquè valoris si s’ajusta a la teva disponibilitat. Depenent de la teva resposta, quedarem per conèixer-nos i parlar. Si finalment t’incorpores, Arrels es compromet a donar-te una formació sobre el funcionament de l’entitat i la realitat de les persones sense llar.

Quina dedicació setmanal es necessita?

Depèn de programa on realitzis el teu voluntariat però tingues present que:
Demanem un mínim de 2 hores setmanals.
Si el teu voluntariat és a un projecte de contacte directe amb les persones usuàries, serà una vegada a la setmana.
Si el teu voluntariat és a nivell administratiu o de gestió pots venir més d’una vegada a la setmana, segons la teva disponibilitat i la necessitat del servei.

Necessito una formació específica?

Només si fas un voluntariat en un àrea molt específica com, per exemple, administració, comunicació, informàtica, etc.

Mai he fet un voluntariat, en què puc participar?

Pots participar en diferents programes de relació directa amb les persones usuàries i en tasques dels equips de gestió administrativa, incidència política, comunicació, etc.

Puc fer voluntariat amb la meva família?

En aquests moments no contemplem aquesta modalitat però la tenim en compte per si, més endavant, hi ha possibilitat de fer-ho.

Puc fer voluntariat amb la meva empresa?

Sí, per això has de contactar amb l’equip d’empreses d’Arrels escrivint a empreses@arrelsfundacio.org. Et convidem també a visitar la nostra pàgina amb informació per a empreses.

Som estudiants que necessitem una experiència pràctica per a uns dies per fer un treball, és possible fer-ho?

Si és una pràctica universitària pots contactar amb l’equip de recursos humans escrivint a rexum@arrelsfundacio.org.

Si el que vols és venir amb la teva escola per sabem què fem pots escriure a escoles@arrelsfundacio.org.

Per conèixer l’entitat i fer un petit voluntariat et podem oferir el voluntariat d’estiu. Pots escriure a voluntariat@arrelsfundacio.org.

Haig de ser soci per ser voluntari?

No. Pots ser voluntari sense fer-te soci de l’entitat i al revés.

Què guanyo sent voluntari a Arrels?

És un guany mutu. Arrels creix en equip humà i amb l’aportació d’un nou voluntari i aquest amplia seva experiència a nivell personal davant la vivència d’una realitat social.