Arrels organitza una jornada tècnica perquè serveis i entitats que atenen persones sense llar a tot Catalunya es trobin, coneguin qui està present al territori i puguin afrontar junts reptes comuns. Serà el dimarts 15 de desembre a Barcelona.

A Catalunya no se sap quantes persones viuen actualment al carrer ni hi ha cap organisme ni plataforma que aglutini totes les entitats i serveis que, arreu del territori, atenen persones sense llar.

Aquest és el punt de partida de la trobada Dormir al carrer a Catalunya, que pretén posar en contacte aquells serveis i entitats socials que, a tot Catalunya, atenen persones que dormen a la via pública o a centres i albergs. La jornada l’organitza Arrels.

• A qui s’adreça? A professionals dels àmbits públics i d’organitzacions socials, així com els seus responsables i directius d’entitats que, arreu del territori català, intenten donar resposta a la situació de les persones que dormen al carrer.
  • Quan es fa? Dimarts 15 de desembre, de 9:30h a 18h.
  • On es fa? Al Born Centre Cultural (Plaça Comercial 12, Barcelona).

El programa de la jornada

• 09:30h – Registre i recollida de documentació
  • 10:00h – Benvinguda i presentacions
    • Ferran Busquets, director d’Arrels Fundació
  • 10:30h – Experiència de treball en xarxa
    • Mark McPherson, director d’Estratègia i Innovació de Homeless Link a Anglaterra
  • 11:15h – Pausa cafè
  • 11:45h – Què passa amb les persones que dormen al carrer a Catalunya?
    • Marta Feixa, cap de Serveis de Programes, Ajuntament de Lleida
    • Enric Morist, coordinador Creu Roja Catalunya
    • Rosa Angelats, directora Centre d’Acolliment La Sopa Girona
    • Josep Maria Carreto, director de la Fundació Bonanit de Tarragona
    • Tere Bermúdez, responsable del programa Persones Sense Llar i Habitatge de Càritas Diocesana de Barcelona
    • Moderador: Albert Om, periodista
  • 13:00h – Descans i temps lliure
  • 15:00h – Treball en grups: Quins reptes tenim com a entitats que treballem al territori?
  • 16:30h – Recull i votació de propostes
  • 17:30h – Cloenda de la jornada
    • Neus Munté, Vicepresidenta del Govern de la Generalitat
      Consellera de Benestar Social i Família