Al 2014 vam perdre al futbol, vam berenar, vam moblar pisos… gràcies a la col·laboració de 144 empreses!

Durant el 2014 moltes empreses han aportat de diverses maneres a favor de les persones sense llar i de la tasca d’Arrels. Han vingut amb idees, han col·laborat amb projectes, ens han donar un cop de mà, i us ho volem explicar. Gràcies per sumar-vos a l’objectiu #ningudormintalcarrer!

Menjar
Tenir una peça de pastisseria o un entrepà per delectar-se canvia la cara de qualsevol. Les tardes al centre obert d’Arrels no serien tant amables sense l’aportació de Forns Enrich, que ens aporta pastisseria per al berenar de les persones que, diàriament, passen per les nostres instal·lacions. Aquest any també Pans&Company ha col·laborat amb Arrels facilitant entrepans per a l’equip de voluntaris que, en dues ocasions i en horari nocturn, han recorregut els carrers de Barcelona per saber quantes persones dormen al carrer.

Veure
No és casualitat que Artlife – que fa l’experiència de veure bé tot més bonic – hagi contractat i pagat per la seva feina deu persones que van viure al carrer, per tal de fer, amb la tècnica de serigrafia, aparadors per a les seves ulleres que seran exhibides a 2.000 òptiques de tot el món amb la llegenda ‘Ningú dormint al carrer’. A més, quinze persones ateses ara si veuen millor gràcies a ells.

Treballadors que s’organitzen
Part de l’ajuda que ens fan les empreses tenen molt a veure amb conscienciar els seus treballadors de la bona energia que proporciona donar i col·laborar perquè tots tinguem les mateixes oportunitats.
Els treballadors de Vistaprint, Oocl i el Museu Marítim de Barcelona han tingut el valuós gest de reunir diners per tal de facilitar la nostra feina.

No només es tracta de diners
La donació en espècies ens ajuda a vestir, alimentar i a fer dels pisos llars confortables i equipades. Danone ens ha enviat iogurs. El Rotary Club peix. El Gremi de Carnissers ha donat carn per a la Llar Pere Barnés. L’Hotel Andante ens envia roba cada mes. Nike ens va donar les dessuadores per a una triatló organitzada per Can Ricart i la recaptació de la qual es va donar a Arrels. Shirt–Bcn i Urbanaddict, samarretes. Hi ha persones que hi senten millor, es vesteixen i calcen millor gràcies als audífons, texans i sabates que va aportar Gaes. Rotary Club ha moblat un pis. L’associació Senzi va ajudar amb estris de cuina. Levi’s ens ha donat nou portàtils que ens han vingut molt bé per fer la nostra tasca.

L’oci també és important
És interessant quan ens proposen iniciatives que, a més d’aportar, generen activitats relacionades amb l’esbarjo i l’entreteniment. La vida no és només menjar, resguard i salut, també és trobar espais d’oci per tal que sigui més amena; per això volem mencionar Cinemes Girona, que va donar entrades per a una funció de cinema. Carlos Latre ens donà diners recaptats de la venda de les entrades del seu espectacle d’humor a Sant Just Desvern i ens va permetre vendre samarretes d’Arrels a l’entrada del show. També volem donar les gràcies a l’emissora English Radio, que va organitzar un concert de jazz a favor d’Arrels.

Projectes i necessitats específiques
Cada mes passen pel nostre Centre Obert un centenar de persones que tenen la possibilitat de treure’s el fred de sobre, passar una estona tranquil-la, dutxar-se i canviar-se de roba. Les fundacions Antoni Serra Santamans i Girbau han col·laborat aquest any aportants els fons necessaris per comprar rentadores i assecadores. Vicenç Morató és un perruquer del barri del Raval que, durant tot un matí, va tallar els cabells gratuïtament a persones ateses per Arrels. Dos exemples més de com les empreses poder recolzar projectes i necessitats específiques.

Passejar sensibilitzant
Arrels organitza rutes pel carrer per a les empreses, per prendre consciència de la realitat que viuen els que s’han quedat sense sostre i en les quals les persones que han viscut al carrer fan de guies. Treballadors d’Oocl van sortir a caminar i a veure, personalment, el panorama difícil que regna a les voreres de la ciutat.

No és cap descobriment que el futbol és passió de multituds i pocs escapen als seus encants, per això els treballadors de Danone i Deloitte es van posar la samarreta i les botes per desafiar l’equip de futbol d’Arrels transformant aquest estimat esport en un moment agradable.

Aportar hores de feina
La passada campanya de Nadal l’empresa Sellbytel ens fou de gran ajuda quan, els seus treballadors es van oferir a fer un miler de trucades per explicar la tasca d’Arrels i oferir la possibilitat de fer un donatiu. I el més important, ho van aconseguir!

Maneres d’ajudar n’hi ha a moltes. El repte és descobrir-les i posar-les en acció!