Homeless Link, o com 500 entitats treballen en xarxa a Anglaterra per les persones sense llar

Ara fa 15 anys, les entitats que a Anglaterra atenen persones sense llar van decidir coordinar-se per ser més eficients en l’atenció a persones sense llar. Així va néixer Homeless Link. Un dels seus representants, Mark McPherson ha explicat com funciona aquesta xarxa a entitats socials i serveis de tot Catalunya.

Unes 3.000 persones viuen al carrer a Anglaterra. La majoria d’aquestes persones són homes i un terç és població jove; el 30% té problemes de salut mental, una de cada cinc ha sortit de la presó i un altre 30% té problemes d’alcohol i/o drogues. En molts dels casos, han deixat els municipis on vivien per marxar a ciutats més grans, pensant que les podran ajudar millor a sortir del carrer.

Accedir a tota aquesta informació és possible perquè les 500 entitats socials que a Anglaterra treballen amb persones sense llar la recullen de manera conjunta i periòdicament a través de la xarxa Homeless Link. El punt de partida de Homeless Link és molt clar:

• cap persona hauria de passar una segona nit al carrer
  • cap persona hauria d’arribar a haver de dormir al carrer
  • cap persona hauria de tornar a dormir al carrer.

HL

“La pregunta que ens vam fer totes les entitats va ser: què vol dir assolir l’objectiu de ningú dormint al carrer? Per això vam establir aquests criteris comuns”, explica Mark McPherson, director d’estratègia i innovació de Homeless Link. McPherson va participar el passat 15 de desembre a la jornada Dormir al Carrer amb entitats socials i municipis que atenen persones sense llar a Catalunya.

Entre les tasques de Homeless Link destaquen assessorar, informar i formar les entitats membres en temes relacionats amb el sensellarisme. També promoure trobades i treball en equip, impulsar campanyes de sensibilització i proposar polítiques a nivell nacional i local.

Street Link, una base de dades comuna que compta amb el ciutadà

Infografia_HLUna de les iniciatives de Homeless Link és Street Link, una pàgina web enfocada al desig que cap persona hagi de passar una segona nit al carrer. La web i l’aplicació mòbil d’Street Link convida els ciutadans a avisar quan trobin una persona que dorm al carrer i dóna eines per donar un cop de mà. La informació es comparteix i els equips de carrer la fan servir per millorar l’atenció a la persona que viu al carrer.

“Street Link és una xarxa de seguretat: on no arribem els professionals arriben els ciutadans i ens avisen”, explica Mark McPherson.

L'adreça electrònica no es publicarà.