“He caminat sense rumb pel carrer. Quan no podia més m’he amagat en un caixer. (…) Em feia vergonya quan algú entrava a treure diners. (…) He anat a les papereres i he esmorzat alguna cosa”. Aquestes són algunes de les frases que el @Placido_Mo diu des de fa dies a través del twitter. En realitat, es tracta de la veu de cinc persones sense llar que ara mateix no estan al carrer però que han viscut temps en ell. Arrels Fundació està darrere d’aquesta iniciativa, que vol fer arribar les vivències reals de viure al carrer i que s’emmarca en la campanya de Nadal Tots mereixem una oportunitat.

placido“Obro aquest twitter buscant una oportunitat. Necessito explicar com em sento”. D’aquesta manera el passat 1 de desembre començava el @Placido_Mo a explicar la seva situació: molts problemes per pagar l’hipoteca, un temps llarg sense feina, una depressió des que la seva parella va marxar… i així fins quedar-se al carrer i començar a aprendre com sobreviure.

La història que explica el @Placido_Mo no li està succeint en temps real però tot el que diu és veritat. Darrere del Plàcido hi ha cinc persones que saben de què parlen perquè durant temps han viscut al carrer. Totes elles han explicat la seva història i les seves sensacions vivint al carrer i Arrels Fundació les ha traslladat al twitter, en el marc de la campanya de Nadal d’enguany Tots mereixem una oportunitat, ideada per l’agència Altraforma.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és fer arribar les vivències reals de les persones que viuen al carrer, aprofitant les avantatges que ofereix una xarxa social com twitter i el cost zero que significa aquest tipus de plataforma. És una oportunitat per conèixer com viu una persona sense llar, per respondre les preguntes que moltes persones poden tenir i, sobretot, per donar veu a persones que d’una altra manera no explicarien la seva història.

La iniciativa del @Placido_Mo està basada en experiències similars d’organitzacions que han aprofitat el potencial de la xarxa per sensibilitzar de causes socials. Exemple d’això és una campanya holandesa contra la violència de gènere que va fer servir un compte a twitter a nom de Jessica Stevens per explicar l’evolució de la relació amb la seva parella cap als maltractaments.

Qui és el @Placido_Mo

Les frases que escriu el @Placido_Mo són reals i les han aportat cinc persones que, des de fa temps, reben l’acompanyament d’Arrels Fundació. Això no vol dir, però, que el Placido no existeixi. Es va escollir aquest nom pensant en una persona, anomenada Plàcido, que durant temps va rebre l’acompanyament d’Arrels.

Tenia 52 anys i era una persona positiva, activa i lluitadora. Va tenir una infància i joventut difícils i va créixer acompanyat només del seu germà bessó. Durant més de deu anys, va estar de manera intermitent al carrer. El 21 d’octubre d’aquest any, el Plàcido va morir d’una malaltia, acompanyat del seu germà i d’Arrels.

Tots mereixem una oportunitat