Monotype, empresa líder internacional de tipografies, se suma al projecte HomelessFonts.org

El proveïdor internacional de tipografies Monotype distribuirà cinc tipografies de cinc persones sense llar, en el marc del projecte HomelessFonts.org. L’acord de col·laboració entre Monotype i Arrels Fundació es presentarà a la Conferència internacional de Tipografia – ATypI, que aquests dies se celebra a Barcelona.

HomelessFonts.org es va posar en marxa el passat mes de juny, després d’un procés en què, mitjançant diferents tallers, una desena de persones que han viscut al carrer van plasmar la seva lletra manuscrita i dissenyadors i experts col·laboradors la van digitalitzar. Des d’aleshores s’han venut un total de 184 tipografies a particulars i empreses de tot el món. Els beneficis obtinguts repercuteixen en tots els projectes d’Arrels amb les persones sense llar a Barcelona.

En aquest context, l’empresa Monotype Imaging Holdings Inc, proveïdora líder de tipografies, distribuirà cinc de les tipografies que actualment ofereix HomelessFonts.org. L’anunci de l’acord entre Monotype i la fundació Arrels, impulsora de HomelessFonts.org, tindrà lloc durant la Conferència anual de Tipografia – ATypl, que fins al 21 de setembre congrega a Barcelona experts en tipografia i disseny gràfic de tot el món.

“Quan es va posar en marxa HomelessFonts.org i el vam conèixer, ens va semblar genial. A Monotype intentem participar en causes socials a nivell local, com bancs d’aliments locals o els Jocs Paralímpics. També ens agrada donar suport a causes o projectes que estiguin relacionats amb el nostre negoci; d’aquesta manera, hem col·laborat amb diaris de carrer a favor de persones sense llar”, afirma Bill Davis, portaveu de Monotype.

Qui ha fet servir les lletres HomelessFonts i per a què?

Fins al moment, HomelessFonts.org ofereix cinc tipografies de cinc persones sense llar –Loraine, Luis, Francisco, Guillermo i Gemma-, i està previst que durant el 2015 s’ofereixin cinc més. El projecte s’ha dut a terme gràcies a la col•laboració de l’agència de publicitat The CyranosMacCann i la productora Oxígeno.

Entre els usos que poden tenir les tipografies destaquen l’ús en materials d’identitat corporativa i publicitat (com papereria, packaging, pàgina web, etc) i a les xarxes socials. Algunes de les tipografies venudes, per exemple, s’han fet servir a l’edició australiana de la revista The Big Issue, feta per persones sense llar; en els aparadors de 500 botigues de la marca d’ulleres ArtLife; i en la imatge corporativa de la marca d’oli d’oliva Valonga.

“Un dels principals problemes de les persones sense llar és la seva invisibilitat social. Amb HomelessFonts.org hem volgut canviar això i convertir la lletra de persones que han viscut al carrer en una cosa positiva”, explica Ferran Busquets, director d’Arrels Fundació, que afegeix que “el benefici és doble perquè sensibilitzem sobre la realitat de les persones sense llar i ampliem, d’una manera imaginativa, les fonts de finançament per als nostres projectes”.

Com aconseguir una tipografia de HomelessFonts.org?

Les tipografies HomelessFonts es poden aconseguir de dues maneres diferents.

• D’una banda, marques comercials i agències les poden descarregar a diferents llocs web de Monotype –MyFonts.com, Fonts.com, Linotype.com i Fontshop.com- a un preu de 49,99 euros i amb un 50% de descompte a partir del 18 d’octubre.
  • D’altra banda, les tipografies també es poden descarregar a la mateixa pàgina web de HomelessFonts.org, amb dos preus diferents segons el tipus d’ús que pretengui fer l’usuari. En cas d’ús particular –com per exemple, documents i informes, dissenys i marxandatge amb còpies limitades-, les tipografies tenen un preu de 19 euros i es poden descarregar en un sol ordinador. Per a usos professionals –publicitaris i empresarials-, el preu és de 290 euros i es poden descarregar en més d’un ordinador.

Qui és Monotype?

Monotype Imaging Holdings Inc és una empresa proveïdora de tipografies, tecnologia i aplicacions i dispositius de consum a nivell mundial, i impulsora d’alguns dels tipus de lletres més utilitzats, com la Time New Roman, l’Helvètica i la Univers. Funciona des de fa 125 anys i els seus llocs web ofereixen 162.000 fonts i tipografies; al 2013, aquests portals van rebre més de 68 milions de visites procedents de gairebé 200 països.