El nostre equip

L’equip d’Arrels està format per persones voluntàries, persones ateses i un equip humà contractat que garanteix el funcionament de l’entitat.

• Actualment prop de 364 persones voluntàries dediquen, com a mínim, mitja jornada setmanal a col·laborar als diferents serveis i departaments de l’entitat. Arrels som una entitat de voluntariat i sense l’equip voluntari no aixecaríem la persiana. Fes-te voluntari.
  • Diferents persones ateses participen en tasques de manteniment i logística, fan xerrades i sensibilitzen grups de joves, col·laboren en consergeria i al rober de l’entitat, etc.
  • L’equip de persones contractades està format per 53 persones: educadors, treballadors socials, advocades, infermers, professionals de la comunicació, informàtics, experts en finançament, tècnics de manteniment i logística, etc.

Àrees d’actuació

Atenció directa

Suposa el 72% del pressupost de l’activitat d’Arrels.

• L’equip de carrer i primera acollida
    Recorre els carrers de Barcelona contactant amb les persones que viuen al carrer i establint un primer vincle de confiança i amistat. Al Centre Obert es realitza una primera atenció a les persones sense sostre proporcionant-los diversos serveis necessaris per a la seva situació com les dutxes i rober, farmaciola, rebuda de correspondència, consigna…
  • L’equip de suport a la persona
    Atén de forma individualitzada les persones vinculades a l’entitat. Treballa perquè les persones tinguin garantides les necessitats bàsiques i accedeixin i es mantinguin en un habitatge digne i adequat a les seves necessitats. L’objectiu és potenciar l’autonomia de les persones a les quals es dóna suport.
  • L’equip d’hospitals
    Proporciona suport logístic i afectiu a les persones vinculades a l’entitat que han de ser ingressades. També es preocupa de la seva reubicació una vegada superada l’hospitalització.
  • L’equip de residències
    Acompanya les persones ateses per Arrels que accedeixen a una residència adequada a les seves necessitats per facilitar la seva adaptació.
  • L’equip del taller La Troballa
    Treballa al costat dels participants del taller potenciant la convivència, la recuperació d’hàbits i la creació de productes artesanals.
  • L’equip de la llar Pere Barnés
    Proporciona un espai residencial temporal a les persones que han viscut al carrer amb la voluntat que es recuperin tant anímicament com físicament.
  • L’equip d’assessorament jurídic
    Aconsella i atén els casos pendents amb la justícia de les persones vinculades a l’entitat.

Sensibilització i incidència política

Significa el 13,5% del pressupost de l’activitat d’Arrels.

• L’equip de comunicació i sensibilització
    És l’encarregat d’informar i sensibilitzar els ciutadans i mitjans de comunicació sobre el fenomen de les persones sense sostre i la tasca d’Arrels.
  • L’equip d’Incidència Política
    Treballa en xarxa amb altres entitats i administracions per revisar i millorar les polítiques socials actuals.

Gestió interna i voluntariat

Aquest departament assumeix l’estructura de l’entitat i suposa el 14,3% del pressupost de l’activitat d’Arrels.

• L’equip de gestió interna
    Treballa des de diferents àmbits -informàtic, manteniment, recursos humans, administració i finançament- per garantir el bon funcionament i la continuïtat de l’entitat.
  • L’equip de manteniment
    Vetlla per mantenir en bones condicions tots el centres de l’entitat: centre obert, la llar Pere Barnés, el taller La Troballa i la vintena de pisos de l’entitat.
  • L’equip de gestió de voluntariat
    S’encarrega de coordinar un dels pilars més importants d’Arrels: els grups de voluntaris dels diferents espais, les seves funcions i les seves necessitats.

L’equip directiu d’Arrels

L’equip directiu d’Arrels s’encarrega de donar suport al director en les decisions executives de l’entitat i mira sempre a mig i llarg termini. A la imatge, d’esquerra a dreta, l’actual equip directiu d’Arrels:

• Lluís Serra, persona que ha viscut al carrer
  • Paola Contreras, responsable de gestió de voluntariat
  • Jordi Gimeno, voluntari
  • Mercè Visa, voluntària
  • Ester Sànchez, responsable de l’equip de suport a la persona
  • Ramon Noró, responsable d’incidència política i social
  • Beatriz Fernández, responsable de l’equip de gestió interna
  • Ferran Busquets, director d’Arrels

El patronat d’Arrels

El patronat és el màxim òrgan de responsabilitat d’Arrels. Vetlla i marca les línies estratègiques a mig i llarg termini. Està format per persones de diferents àmbits professionals que vetllen perquè totes les actuacions segueixin la missió, la visió i els valors de l’entitat. Actualment el formen:

• President: Santiago Ramentol.
    Doctor en Ciències de la Informació, periodista i professor titular de Comunicació Científica a la UAB.
  • Secretari: Josep Miquel Esteban Font.
    Ex voluntari de l’equip de carrer i de l’equip directiu de l’entitat. Rector de la parròquia El Buen Pastor.
  • Vocal: Mercè Darnell.
    Diplomada en Treball Social i llicenciada en Antropologia Social, actualment és responsable de l’àrea de Programes i Serveis de Càritas Diocesana de Barcelona.
  • Vocal: Albert Recio.
    Doctor en Economia i professor del Departament d’Economia Aplicada de la UAB.
  • Vocal: Anna Saumoy.
    Educadora Social. Ha estat voluntària i professional d’Arrels dins del programa d’accés a l’habitatge.
  • Vocal: Roger Torres.
    Jesuïta, col·laborador a la missió jesuïta de Lleida. Ha estat professor de l’Escola Joan XXIII i director de l’àmbit de lleure i infància de la Fundació la Vinya.
  • Vocal: Agnès Marquès.
    Periodista al Telenotícies de TV3.
  • Vocal: Mª Carmen de la Fuente.
    Directora de la Fundació Migra Studium. Coordinadora de les entitats del Sector Social de la Companyia de Jesús a Catalunya.