“Senyors polítics, teniu algun projecte esperançador per a la gent que dorm al carrer?”

Preguntes, alternatives i més preguntes. Persones que viuen o han viscut al carrer s’han posat davant la pantalla per fer arribar la seva experiència als candidats polítics que diumenge concorren a les eleccions del #26J. Ho han fet amb el suport de tuitaires activistes, periodistes, educadors socials i voluntaris d’Arrels, que han cedit els seus comptes per donar veu al #votinvisible. Voleu saber què va passar?

“Avui tuitejo en nom del Mariano, 5 anys sense sostre, una iniciativa d’@ArrelsFundacio per reivindicar una millor vida per a persones sense llar.” Les veus del Mariano, el Jesús, el Manel, l’Stere, el Miquel, el Valerio, el Pedro i altres persones que viuen o han viscut al carrer s’han sentit a twitter a través de les etiquetes #votinvisible i #votoinvisible.

L’objectiu era fer arribar preguntes i propostes de persones sense llar als candidats polítics que es presenten a les eleccions estatals el diumenge 26 de juny però l’experiència va anar molt més enllà. La unió de tuitaires i de persones que han viscut al carrer ha estat molt enriquidora, ha servit per apoderar persones que fa temps que viuen al carrer i que volien fer sentir la seva veu, i per sensibilitzar la comunitat tuitaire amb la causa #ningúdormintalcarrer.

La veu de les persones sense llar

A l’acció s’han creat 24 parelles i un grup que ha piulat des del compte de @Placido_Mo que, durant gairebé dues hores, no van deixar de piular als candidats polítics. Un dels temes més destacats va ser l’accés a l’habitatge digne i els drets de les persones sense llar.

Els tuits de les parelles formades per l’Anna Punsí i el Pedro, i el Vicent Partal i el Miquel, el Miquel Carrillo i el Manel, i el Jaume Albaigès i el Ramon són bons exemples:

Les parelles també van parlar sobre l’accés a la sanitat i a una feina digna. Aquí teniu els missatges del Valerio a través de l’Òscar Mateos i del Manuel a través de l’Anna Manso:

Les preguntes sobre què pensen fer els partits polítics per abordar la problemàtica de les persones sense llar es van anar succeint. Aquí veieu les del Pedro a través del David Fernández i les del Josep a través de la Teresa Bermúdez.

Què van respondre els polítics?

El #votinvisible ha aconseguit fer soroll. Uns 850 usuaris de twitter han enviat 3.307 tuits amb les etiquetes #votinvisible i #votoinvisible i els missatges han arribat a més de 20,5 milions de pantalles. Hem rebut resposta de candidats i candidates de diferents partits, excepte del Partit Popular i de Ciutadans. Aquí teniu algunes de les preguntes i les respostes:

I què proposem des d’Arrels?

A les propostes enviades als candidats per les persones sense llar des del #votinvisible, Arrels afegeix algunes més:

• La possibilitat que els municipis empadronin persones que viuen al carrer i que no tenen padró, com ja es fa a llocs com Barcelona.
  • Habitatge a preu assequible i de lloguer social per garantir l’accés a una llar per a tothom.
  • L’impuls del Pla Estatal de Lluita contra el Sensellarisme, aprovat al novembre de l’any passat, i la creació d’un observatori públic que registri l’evolució del sensellarisme a nivell estatal.
  • Deixar d’excloure les persones sense llar que no tenen accés a la salut bàsica, més enllà de les urgències i garantir l’accés als tractament mèdics.
  • Garantir que les persones sense llar compten amb recursos econòmics suficients per viure amb dignitat.

Llegeix altres cròniques de l’acció!

Alguns dels activistes de twitter que van participar en l’acció #votinvisible també han escrit cròniques sobre la seva experiència: