Voluntariat

Oportunitats de voluntariat

T’expliquem les necessitats de voluntariat que tenim per al 2018. Si necessites més informació o tens ganes de col·laborar, ens pots escriure a voluntariat@arrelsfundacio.org.

No cal tenir experiència prèvia però abans de començar el voluntariat es realitzarà una entrevista.

Pis Zero: voluntariat nocturn

• Què puc fer? Busquem voluntaris per passar la nit al Pis Zero, un recurs d’acollida de baixa exigència per a persones que fa molt temps que viuen al carrer. La tasca principal és l’acompanyament i escolta a les persones però també realitzar tasques logístiques com organitzar els llits, preparar un cafè o posar una rentadora.
  • Horari: Dues nits al mes de 21h a 8h; la sortida pot ser abans si la persona voluntària ho necessita.
  • Lloc: Carrer del Carme 84, Barcelona.
  • A tenir en compte: Els voluntaris no estan sols ja que durant tota la nit hi ha un conserge i una altra persona voluntària. És possible descansar a l’habitació per al voluntariat. En algunes ocasions i sempre que l’educador ho hagi acordat amb la persona, part del voluntariat també es desenvolupa al carrer per acompanyar la persona fins al Pis Zero.

Suport a la Persona: acompanyaments

• Què puc fer? Donar un cop de mà a l’equip de Suport, que acompanya persones que han viscut al carrer i que ara viuen en un habitatge de l’entitat. Tasques: realitzar visites domiciliàries i acompanyaments mèdics o sortir a fer un cafè, entre d’altres activitats per reforçar habilitats socials.
  • Horari: Un dia a la setmana, de dilluns a divendres de 9:30h a 14h o de 15h a 19h, aproximadament.
  • Lloc: Carrer Riereta 24 baixos, Barcelona.
  • Contacte: Escriu un correu a voluntariat@arrelsfundacio.org.

Programa de gestió: tasques administratives

• Què puc fer? Tasques administratives com ara arxivar, escanejar, destruir documentació, etc.
  • Horari: Dos dies a la setmana de 10h a 14h.
  • Lloc: Carrer Sant Pacià 15, Barcelona.

Llar Pere Barnés: acompanyaments mèdics

• Què puc fer? A la llar Pere Barnés viuen persones que tenen una salut fràgil. Necessitem persones per realitzar acompanyaments al metge o en tràmits.
  • Horari: Un matí a la setmana, aproximadament.
  • Lloc: Llar Pere Barnés d’Arrels (Carrer Puig i Xoriguer 14-16, Barcelona).

Equip d’acompanyament a hospitals

• Què puc fer? Aquest voluntariat consisteix en visitar les persones que estan hospitalitzades o convalescents en centres mèdics, perquè no es trobin soles.
  • Horari: Un matí o una tarda a la setmana.
  • Contacte: Escriu un correu a voluntariat@arrelsfundacio.org.

Programa d’Acollida: suport en els serveis bàsics i acompanyament a les persones

• Què puc fer? Donar suport a persones que han viscut al carrer i que venen al centre obert d’Arrels, compartint estones de conversa i col·laborant en els serveis de dutxes, rober, consigna, etc.
  • Horari: Una tarda a la setmana (dimecres o divendres) de 15:45h a 19:30h.
  • Lloc: Carrer Riereta 24 baixos, Barcelona.

Activitat de piscina

• Què puc fer? Donar suport en l’activitat de piscina, acompanyant el grup en el trajecte pel carrer i donant un cop de mà a l’hora de dutxar-se i vestir-se.
  • Horari: Divendres, des de les 11h fins a les 13h.
  • Lloc: El grup surt del carrer Riereta 24 baixos, de Barcelona.
  • A tenir en compte: cal que les persones voluntàries siguin preferiblement homes ja que tots els participants de l’activitat ho són i s’ha de poder accedir als vestuaris.
  • Contacte: Escriu un correu a voluntariat@arrelsfundacio.org.

La Troballa: suport en tasques administratives

• Què puc fer: Donar suport en tasques administratives al taller ocupacional d’Arrels com arxivar documentació, atendre comandes o gestionar el correu electrònic.
  • Horari: Dimarts i dijous de 9h a 13h.
  • Lloc: c/Ample 3, Barcelona.
  • Contacte: Escriu un correu a voluntariat@arrelsfundacio.org.

Manteniment i logística: petites reparacions

• Què puc fer: Les tasques a realitzar són petites reparacions com ara canviar bombetes o pintar, muntar mobles, etc.
  • Horari: A convenir, un o dos matins o tardes a la setmana.