El teu navegador està desactualitzat. Té vulnerabilitats conegudes i pot no mostrar totes les característiques d'aquest i altres llocs web. Aprèn a actualitzar el navegador.

Voluntariat

Oportunitats de voluntariat durant l’any

T’expliquem les necessitats de voluntariat que tenim actualment. Si necessites més informació o tens ganes de col·laborar, ens pots escriure a voluntariat@arrelsfundacio.org. No cal tenir experiència prèvia però abans de començar el voluntariat es realitzarà una entrevista.

Pis Zero: voluntariat nocturn

• Què puc fer? Busquem persones voluntàries per passar la nit al Pis Zero, un recurs d’acollida de baixa exigència per a persones que fa molt temps que viuen al carrer. La tasca principal és l’acompanyament i escolta a les persones però també realitzar tasques logístiques com organitzar els llits, preparar un cafè o posar una rentadora.
  • Horari: Dues nits al mes de 21 h a 8 h; la sortida pot ser abans si la persona voluntària ho necessita.
  • Lloc: Carrer del Carme 84, Barcelona.
  • A tenir en compte: Els voluntaris/es no estan sols. Durant tota la nit hi ha un conserge i una altra persona voluntària. És possible descansar a l’habitació per al voluntariat. En algunes ocasions i sempre que l’educador ho hagi acordat amb la persona, part del voluntariat també es desenvolupa al carrer per acompanyar la persona fins al Pis Zero.

Llar Pere Barnés

La Llar Pere Barnés és un espai residencial integral  per a persones que han viscut als carrers i tenen una salut fràgil. Busquem persones voluntàries per donar suport al servei de menjador.

• Horari:
    • Dilluns, dimarts i dijous de 13.00 h a 15.00 h (un cop per setmana).
    • Dijous i divendres de 18.00 h a 21.00 h (un cop per setmana).
    • Dos dissabtes o dos diumenges al mes de 13.00 h a 15.00 h o de 18.00 h a 21.00 h.
  • Lloc: Carrer Puig i Xoriguer, 14-16, Barcelona.
  • Contacte: Escriu un correu a voluntariat@arrelsfundacio.org.

Departament de suport a la persona: acompanyament

• Què puc fer?  El voluntari o voluntària ha d’ajudar a l’equip de Suport, que acompanya a persones que han viscut en els carrers i ara viuen a un recurs de l’entitat. Les tasques poden ser: Fer visites a domicili, acompanyar al metge, sortir a fer un cafè …
  • Horari: Un dia a la setmana de dilluns a divendres de 9.30 h a 14.00 h o de 15.00 h a 19.00 h aproximadament.
  • Lloc: Carrer Riereta, 24 Baixos. Barcelona

Programa de Centre obert

Al centre obert s’ofereixen diversos serveis a les persones que viuen al carrer: Servei de dutxa, consignes, espai per conversar o llegir …

• Què puc fer?: Donar un cop de mà a l’equip de Centre obert.
  • Horari: De dilluns a divendres de 09.45 h a 13.00 h o de 15.45 h a 19.30 h, un cop per setmana. O bé els dissabtes 2 cops al mes de 15.45 h a 19.30 h.
  • Lloc: Carrer Riereta, 24 Baixos. Barcelona

Manteniment i Logística

• Què puc fer?: Petites reparacions i tasques de manteniment, com ara canviar una bombeta, pintar o muntar un moble.
  • Horari: A convenir, un o dos matins o tardes a la setmana.

Equip de carrer

L’equip de carrer d’Arrels recorre sis districtes de Barcelona contactant amb les persones que viuen al carrer i establint un primer vincle de confiança.

• Què puc fer? Participar en les rutes de l’equip de carrer.
  • Horari: Un matí o tarda a la setmana, de dilluns a divendres per fer carrer. Un parell de cops al mes es faran reunions d’equip.
  • Lloc: Carrer Riereta, 24 Baixos. Barcelona.
  • A tenir en compte: És important que la persona voluntària estigui en bona forma física i disposada a fer llargues passejades.