Voluntariat

Oportunitats de voluntariat per a l’estiu

T’expliquem les necessitats de voluntariat que tenim per a l’estiu (del 2 de juliol al 15 de setembre). Si necessites més informació o tens ganes de col·laborar, ens pots escriure a voluntariat@arrelsfundacio.org. No cal tenir experiència prèvia però abans de començar el voluntariat es realitzarà una entrevista.

Centre obert: suport en els serveis bàsics i acompanyament a les persones

• Què puc fer? Donar suport a persones que han viscut al carrer i que venen al centre obert d’Arrels, compartint estones de conversa i col·laborant en els serveis de dutxes, rober, consigna, etc.
  • Quan? Busquem persones que puguin comprometre’s un mínim de tres dies a la setmana (o similar) durant els mesos d’agost i/o setembre.
  • Horari: Als matins (de 9.45h a 13h) o a les tardes (de 15.45h a 19.30h).
  • Lloc: Carrer Riereta 24 baixos, Barcelona.

Llar Pere Barnés: suport a la consergeria o al menjador

• Què puc fer? A la llar Pere Barnés resideixen persones que han viscut al carrer i que tenen la salut fràgil. Necessitem persones per donar suport en tasques de consergeria (matí) o durant els àpats (migdia i/o vespre).
  • Horari: De dilluns a divendres en horari de matí (de 8h a 11.30h) per donar suport en tasques de consergeria; de migdia (de 13h a 15h) o de vespre (de 19h a 21h) per donar suport al menjador.
  • Lloc: Llar Pere Barnés d’Arrels (Carrer Puig i Xoriguer 14-16, Barcelona).
  • Contacte: Escriu un correu a voluntariat@arrelsfundacio.org.

Comunicació: atenció a la centraleta telefònica

• Què puc fer? Col·laborar a la centraleta d’Arrels atenent el telèfon i donant suport en tasques administratives.
  • Quan? Busquem persones que puguin comprometre’s un mínim de tres dies a la setmana (o similar) durant els mesos de juliol, agost i/o setembre.
  • Horari: De dilluns a divendres en horari de matí (de 09.30h a 14h) o de tarda (de 16h a 19.30h).
  • A tenir en compte: Cal tenir bon nivell de català i castellà.
  • Lloc: Carrer Riereta 24 baixos, Barcelona.
  • Contacte: Escriu un correu a voluntariat@arrelsfundacio.org.

Oportunitats de voluntariat durant l’any

Pis Zero: voluntariat nocturn

• Què puc fer? Busquem voluntaris per passar la nit al Pis Zero, un recurs d’acollida de baixa exigència per a persones que fa molt temps que viuen al carrer. La tasca principal és l’acompanyament i escolta a les persones però també realitzar tasques logístiques com organitzar els llits, preparar un cafè o posar una rentadora.
  • Horari: Dues nits al mes de 21h a 8h; la sortida pot ser abans si la persona voluntària ho necessita.
  • Lloc: Carrer del Carme 84, Barcelona.
  • A tenir en compte: Els voluntaris no estan sols ja que durant tota la nit hi ha un conserge i una altra persona voluntària. És possible descansar a l’habitació per al voluntariat. En algunes ocasions i sempre que l’educador ho hagi acordat amb la persona, part del voluntariat també es desenvolupa al carrer per acompanyar la persona fins al Pis Zero.