El teu navegador està desactualitzat. Té vulnerabilitats conegudes i pot no mostrar totes les característiques d'aquest i altres llocs web. Aprèn a actualitzar el navegador.

Voluntariat

Oportunitats de voluntariat

T’expliquem les necessitats de voluntariat que tenim actualment i que actualitzem de forma periòdica. Si t’interessa apuntar-te, ho pots fer escrivint al següent mail: voluntariat@arrelsfundacio.org.

No cal tenir experiència prèvia però abans de començar el voluntariat es realitzarà una entrevista.

Atenció a la centraleta telefònica

• Què puc fer? Tasques d’atenció telefònica a la centraleta d’Arrels i suport en tasques administratives bàsiques.
  • Horari: Dijous de 16h a 19:30h i divendres al matí de 9:30h a 14h o bé a la tarda de 16h a 19:30h.
  • Lloc: Carrer Riereta 24 baixos, Barcelona.

Programa de gestió: tasques administratives

• Què puc fer? Tasques administratives com ara arxivar, escanejar, destruir documentació, etc.
  • Horari: Dos dies a la setmana de 10h a 14h.
  • Lloc: Carrer Sant Pacià 15, Barcelona.

Llar Pere Barnés: suport al menjador

• Què puc fer? Donar suport al menjador de la llar Pere Barnés, un espai residencial per a persones que han viscut al carrer i que tenen una salut fràgil.
  • Horari: Dilluns o dijous de 13h a 15h. També pot ser dos dissabtes o diumenges al mes, de 13h a 15h o bé de 19h a 21h.

Llar Pere Barnés: suport en la recepció

• Què puc fer? Donar suport a l’espai de recepció de la llar Pere Barnés.
  • Horari: Dimarts al matí de 8h a 11:30h. També pot ser dos dissabtes o dos diumenges al mes en el mateix horari, de 8h a 11:30h.

Llar Pere Barnés: suport en les activitats lúdiques

• Què puc fer? Donar suport en les activitats d’oci saludable que, de manera habitual, es desenvolupen a la llar Pere Barnés amb les persones residents.
  • Horari: Dilluns o dimecres de 16:30h fins a les 17:30h aproximadament.

Llar Pere Barnés: acompanyaments mèdics

• Què puc fer? A la llar Pere Barnés viuen persones que tenen una salut fràgil. Necessitem persones per realitzar acompanyaments al metge o en tràmits.
  • Horari: Un matí a la setmana, aproximadament.

Equip d’acompanyament a hospitals

• Què puc fer? Aquest voluntariat consisteix en visitar les persones que estan hospitalitzades o convalescents en centres mèdics, perquè no es trobin soles.
  • Horari: Un matí o una tarda a la setmana.

Activitat de piscina

• Què puc fer? Donar suport en l’activitat de piscina, acompanyant el grup en el trajecte pel carrer i donant un cop de mà a l’hora de dutxar-se i vestir-se.
  • Horari: Divendres, des de les 11h fins a les 13h.
  • Lloc: El grup surt del carrer Riereta 24 baixos, de Barcelona.
  • A tenir en compte: cal que les persones voluntàries siguin preferiblement homes ja que tots els participants de l’activitat ho són i s’ha de poder accedir als vestuaris.

Programa d’Acollida: equip de carrer

• Què puc fer? Participar en l’equip de carrer d’Arrels, visitant persones que viuen al carrer a Barcelona de manera cronificada. L’activitat es fa per parelles, recorrent una zona assignada de la ciutat.
  • Horari: Un dia a la setmana de 8h a 11h o de 18h a 22h.
  • Lloc: Cada parella té assignada una zona de la ciutat, tot i que el punt de referència sempre és la seu d’Arrels al c/Riereta 24 baixos (Barcelona).
  • A tenir en compte: Busquem persones en condició física bona per poder caminar durant una bona estona per la ciutat. Abans de començar el voluntariat, es realitzarà una entrevista prèvia. La persona també haurà de participar en una formació prèvia.

Programa d’Acollida: suport en els serveis bàsics i acompanyament a les persones

• Què puc fer? Donar suport a persones que han viscut al carrer i que venen al centre obert d’Arrels, compartint estones de conversa i col·laborant en els serveis de dutxes, rober, consigna, etc.
  • Horari: Un matí a la setmana, de dilluns a divendres de 9:45h a 13:15h. També pot ser una tarda a la setmana, de dilluns a dissabte de 15:45h a 19:30h.

Suport a la Persona: acompanyaments

• Què puc fer? Donar un cop de mà a l’equip de Suport a la Persona, que acompanya persones que han viscut al carrer i que ara viuen en un recurs de l’entitat. Entre les tasques de les persones voluntàries destaquen reforçar habilitats socials, realitzar acompanyaments mèdics, sortir a fer un cafè, etc.
  • Horari: Un dia a la setmana, de dilluns a divendres de 9:30h a 14h o de 15h a 19h, aproximadament.
  • Lloc: Carrer Riereta 24 baixos, Barcelona.
  • A tenir en compte: Necessitem persones que parlin anglès o que tinguin carnet de conduir, tot i que no és imprescindible.

Pis Zero: voluntariat nocturn

• Què puc fer? Busquem voluntaris  per passar la nit al Pis Zero, un recurs d’acollida de baixa exigència per a persones que fa molt temps que viuen al carrer.
  • Horari: Dues nits al mes de 21h a 8h; la sortida pot ser abans si la persona voluntària ho necessita.
  • Lloc: Carrer del Carme 84, Barcelona.
  • A tenir en compte: Els voluntaris no estaran sols, hi haurà un conserge que estarà sempre amb ells. Podran descansar a l’habitació per al voluntariat. Part del voluntariat també es desenvolupa al carrer, per acompanyar les persones cap al Pis Zero.

La Troballa: suport al taller ocupacional

• Què puc fer: La Troballa és un taller ocupacional en el qual les persones que hi participen ocupen el seu temps lliure i recuperen habilitats manipulatives i socials. El voluntariat és un factor humà indispensable. Per participar no cal tenir coneixements de treball manual.
  • Horari: Dimecres, dijous o divendres de 9h a 13h.
  • Lloc: Carrer Puig i Xoriguer 19, Barcelona.

La Troballa: suport en tasques administratives

• Què puc fer: Donar suport en tasques administratives al taller ocupacional d’Arrels com arxivar documentació, atendre comandes o gestionar el correu electrònic.
  • Horari: Dimarts i dijous de 9h a 13h.
  • Lloc: c/Puig i Xoriguer 19, Barcelona.

Manteniment i logística: recollida de donacions i compres

• Què puc fer: Col·laborar en la recollida de donacions i compres, acompanyat d’una altra persona col·laboradora a l’entitat.
  • A tenir en compte: Necessitem persones amb permís de conduir B. S’utilitzarà la furgoneta d’Arrels.

Manteniment i logística: petites reparacions

• Què puc fer: Les tasques a realitzar són petites reparacions com ara canviar bombetes o pintar, muntar mobles, etc.
  • Horari: A convenir, un o dos matins o tardes a la setmana.