Voluntariat

Preguntes més freqüents sobre el voluntariat a Arrels

He de tenir una edat mínima per ser voluntari/a a Arrels?

L’edat mínima és de 22 anys però si tens més de 18 anys i has fet altres voluntariats o treballes ho podem valorar.

Quin és el procés per ser voluntari/a?

Omple el formulari o escriu-nos a voluntariat@arrelsfundacio.org. Pots consultar les necessitats de voluntariat que tenim actualment i oferir-te per alguna d’elles. Per correu electrònic t’indicarem més detalls perquè valoris si s’ajusta a la teva disponibilitat. Depenent de la teva resposta, quedarem per conèixer-nos i parlar. Si finalment t’incorpores, Arrels es compromet a donar-te una formació sobre el funcionament de l’entitat i la realitat de les persones sense llar.

Quina dedicació setmanal es necessita?

Depèn del programa on realitzis el teu voluntariat, però tingues present que:
– Demanem un mínim de 2 hores setmanals.
– Si el teu voluntariat és en un projecte de contacte directe amb les persones que atenem serà una vegada a la setmana.
– Si el teu voluntariat és a nivell administratiu o de gestió pots venir més d’una vegada a la setmana, segons la teva disponibilitat i la necessitat del servei.

Necessito una formació específica?

Només si fas un voluntariat en un àrea molt específica com, per exemple, administració, comunicació, informàtica, etc.

Mai he fet un voluntariat, en què puc participar?

Pots participar en diferents programes de relació directa amb les persones que atenem i en tasques dels equips de gestió administrativa, incidència política, comunicació, etc.

Puc fer voluntariat amb la meva família?

En aquests moments no contemplem aquesta modalitat però la tenim en compte per si, més endavant, hi ha possibilitat de fer-ho.

Puc fer voluntariat amb la meva empresa?

Sí, per això has de contactar amb l’equip d’empreses d’Arrels escrivint a empreses@arrelsfundacio.org. Et convidem a saber més visitant la nostra secció d’empreses.

Som estudiants que necessitem una experiència pràctica, és possible fer-ho?

– Si vols fer un treball de classe, cada últim dimecres de mes, a la tarda, oferim una xerrada informativa on responem les preguntes de tots els alumnes interessats. Parlem sobre la problemàtica de les persones sense llar i de la tasca d’Arrels. Pots demanar més informació i confirmar la teva assistència escrivint a escoles@arrelsfundacio.org.
– Si ets estudiant universitari i vols fer les teves pràctiques professionals a Arrels, pots contactar amb l’equip de recursos humans escrivint a personal@arrelsfundacio.org.
– Si el que vols és venir amb la teva escola, institut o centre educatiu per sabem què fem pots escriure a escoles@arrelsfundacio.org.
– Per conèixer l’entitat i fer un petit voluntariat et podem oferir el voluntariat d’estiu. Pots escriure a voluntariat@arrelsfundacio.org.

He d’estar donat d’alta com a soci/a per ser voluntari/a?

No. Pots ser voluntari sense fer-te soci de l’entitat i al revés. Què guanyo sent voluntari a Arrels? És un guany mutu. Arrels creix en equip humà i tu amplies la teva experiència a nivell personal davant la vivència d’una realitat social.