La nit del dimecres 3 al 4 de desembre farem un nou recompte a Barcelona per saber quantes persones dormen al carrer. Aquesta acció ens permetrà obtenir una fotografia de la ciutat en una nit concreta i conèixer la dimensió de la problemàtica del sensellarisme. També, serà una manera d’acostar la ciutadania a les veïnes i veïns que viuen al carrer als seus barris. Necessitem ser 500 persones voluntàries per fer-ho possible. T’hi apuntes?
Com ho farem?
Caminarem pels carrers de Barcelona per detectar i comptabilitzar les persones que dormen al ras.
Hi haurà dues franges horàries diferents:
- als barris més allunyats del centre ho farem entre les 22 h i les 24 h.
- als barris més cèntrics serà entre les 24 h i les 2 h.
Com pots participar-hi?
Per participar-hi no cal tenir experiència prèvia, només:
- Ser major de 18 anys.
- Tenir disponibilitat dues hores la nit del 3 de desembre, entre les deu de la nit i les dues de la matinada, segons el barri.
- Tenir capacitat física per fer el recorregut a peu i portar calçat còmode.
- Tenir un dispositiu mòbil amb connexió a internet i la bateria carregada.
Inscriu-te al recompte a través d’aquest formulari.
Farem una formació prèvia?
Totes les persones inscrites rebreu al vostre correu electrònic les indicacions i un vídeo formatiu amb els detalls de l’acció.
Us avancem algunes orientacions!
- Anirem en parelles i cada grup tindrà un mapa amb la zona delimitada que haurà de recórrer.
- Sortirem a comptar i, per fer-ho, no cal acostar-se gaire a la persona ni despertar-la.
- Caminarem a poc a poc, vorejant els carrers pels dos costats i fixant-nos en els racons més amagats.
Suma’t a ser #PersonesqueCompten!
Per poder fer el recompte i arribar a tots els barris de Barcelona, necessitem ser 500 persones voluntàries. La teva participació ens ajudarà a conèixer quantes persones viuen al carrer a la ciutat.
Et convidem a participar en el recompte, caminar pels carrers del teu barri i observar si hi ha persones que viuen al carrer. És una manera d’apropar-te a aquesta realitat i, si vols, més endavant acostar-t’hi, saludar-les i crear-hi vincles.
I si no pots participar-hi la nit del dia 3, pots explicar-ho al teu entorn. També pots sumar-t’hi donant suport econòmic a la tasca d’Arrels o col·laborant amb nosaltres de moltes altres maneres.
Més informació:
- Inscriu-te al recompte a través d’aquest formulari.
- Per a més informació, contacta amb nosaltres a recompte@arrelsfundacio.org.
- També pots col·laborar amb una aportació econòmica i d’altres maneres!