Voluntariat

T’expliquem les oportunitats de voluntariat per a aquest estiu! Si tens ganes de col·laborar entre juny i setembre, ens pots escriure a vullfervoluntariat@arrelsfundacio.org especificant la teva disponibilitat i el que t’agradaria fer.

A causa de la crisi sanitària i seguint les mesures de prevenció de la covid-19, hem hagut d’adaptar els nostres serveis i també la participació del voluntariat. Per ser voluntari/a d’Arrels aquest estiu, cal ser menor de 65 anys i no patir cap patologia crònica o immunosupressió que pugui ser considerada de risc. No cal tenir experiència prèvia però caldrà molta rigorositat amb les mesures de protecció i seguretat establertes.

Voluntariat d'estiu (entre juny i setembre)

Centre obert: serveis bàsics

• Què puc fer? Donar suport a persones que viuen al carrer, col·laborant en els bàsics que tenim actius durant la pandèmia (dutxes, rober, consigna i recepció).
  • Disponibilitat: una tarda a la setmana (de dilluns a divendres de 14h a 19h) durant els mesos de juny, juliol, agost i/o setembre.
  • A tenir en compte: participaràs en una formació per saber més sobre Arrels i la problemàtica del sensellarisme.
  • Lloc: c/ Riereta 24 baixos, Barcelona.

Equips de carrer d'emergència

• Què puc fer? Visitar les persones que dormen al carrer per oferir orientació, alimentació, roba… i donar resposta a necessitats bàsiques. Fareu la ruta per parelles i us aturareu un màxim de 10 minuts amb cada persona.
  • Disponibilitat: dos dies a la setmana (a triar) durant el mes de juny. Horaris: de dilluns a divendres de 18h a 20h / dissabtes i diumenges de 12h a 14h.
  • A tenir en compte: participaràs en una formació virtual. Avisa’ns si tens cotxe per abastir els equips.
  • Lloc: Sants, Eixample o Ciutat Vella.

Suport a la persona: acompanyaments mèdics

• Què puc fer? Realitzar acompanyaments mèdics amb persones que han viscut al carrer i ara resideixen en un recurs d’Arrels.
  • Disponibilitat: Un dia a la setmana, a triar (de dilluns a divendres de 8h a 12h) durant els mesos de juny, juliol, agost i/o setembre.

Llar Pere Barnés: suport al menjador

• Què puc fer? A la llar Pere Barnés resideixen persones que han viscut al carrer i que tenen la salut fràgil. Necessitem persones per donar suport al menjador durant els àpats del vespre.
  • Disponibilitat: un vespre a la setmana, a triar (de dilluns a diumenge de 19h a 21h) durant els mesos de juny, juliol, agost i/o setembre.
  • Lloc: Llar Pere Barnés d’Arrels (c/ Puig i Xoriguer 14-16, Barcelona).