Voluntariat

El voluntariat és una peça clau de l’engranatge d’Arrels per donar acompanyament, oferir serveis útils i generar vincles amb les persones que atenem.

En aquesta pàgina, trobes les oportunitats de voluntariat que oferim actualment. Si tens ganes de col·laborar, pots escriure’ns a vullfervoluntariat@arrelsfundacio.org explicant qui ets, quina tasca t’interessa i quina és la teva disponibilitat. No cal tenir experiència prèvia; es farà una entrevista i una formació abans de començar el voluntariat.

Oportunitats de voluntariat per al curs 2022-2023

Suport a la persona

• Què puc fer? Donar suport a persones que han viscut al carrer i que ara viuen en un pis d’Arrels, per reforçar habilitats socials, realitzar acompanyaments mèdics, sortir a fer un cafè, vincular-les al seu nou entorn (CAP, biblioteca, etc.). La tasca es realitza amb una altra persona voluntària i el suport de l’equip professional.
  • Quan? Un matí o una tarda a la setmana (2-3 hores) de dilluns a divendres.
  • A tenir en compte: La tasca requereix de maduresa i continuïtat, per això busquem persones majors de 25 anys.
  • On? Barcelona i rodalies.

Centre obert: acollida i serveis bàsics

• Què puc fer? Oferir acollida a persones que viuen al carrer i donar suport en serveis bàsics: dutxa, rober, consigna i recepció. Cada torn està format per 10 persones voluntàries i una coordinadora que donen suport a l’equip educatiu.
  • Quan? Un matí a la setmana (de dilluns a divendres de 8:50 a 12 h) o una tarda a la setmana (dilluns, dimarts o dijous de 15:20 a 18:30 h).
  • On? c/ Riereta 24 baixos, Barcelona.

Centre obert: servei de rober

• Què puc fer? Gestionar i mantenir en funcionament el servei de rober d’Arrels, juntament amb altres persones voluntàries i usuàries que col·laboren: organitzar la roba, fer rentadores, etc.
  • Quan? Un o dos torns a la setmana (de dilluns a divendres de 15:30 a 18:30 h. També hi ha dos torns disponibles en horari de matí: dimarts i dimecres de 9 a 13 h).
  • On? c/ Riereta 24 baixos, Barcelona.

Llar Pere Barnés: acompanyament

• Què puc fer? Sortir a passejar, fer un cafè i conversar amb persones que resideixen a la Llar Pere Barnés d’Arrels, amb l’objectiu de fer companyia i lluitar contra l’apatia. També dinamitzar alguna activitat com posar música, jugar a jocs de taula o explicar històries.
  • Quan? Dissabte i/o diumenge al matí o a la tarda.

Llar Pere Barnés: consergeria

• Què puc fer? Donar suport a la consergeria de la Llar Pere Barnés agafant el telèfon, conversant amb les persones que entren i surten, fent entrega d’objectes personals a les persones residents o donant un cop de mà a l’equip educatiu.
  • Quan? Dissabtes i/o diumenges al matí (de 9 a 12 h) o a la tarda (de 17 a 20 h).

Llar Pere Barnés: suport al menjador

• Què puc fer? Donar suport a la Llar Pere Barnés durant els àpats.
  • Quan? Dissabtes i/o diumenges per esmorzar (de 7:45 a 10 h), per dinar (de 12:45 a 14:30 h), per berenar (de 17 a 18:30 h) o per sopar (de 19:45 a 21:30 h).