Infants i Joves

Més de 6.000 infants i joves s’apropen cada any a Arrels per conèixer la problemàtica del sensellarisme i trencar prejudicis, de la mà de persones voluntàries i persones que han viscut al carrer.

La nostra proposta educativa segueix la metodologia d’aprenentatge i servei amb una mirada transformadora on, després d’un treball previ de reflexió i una trobada amb Arrels, aprofitem el potencial de l’experiència viscuda perquè infants i joves puguin implicar-se per millorar l’entorn a través de projectes participatius a desenvolupar al vostre centre o barri.

Si sou un centre educatiu o un espai de lleure, us expliquem com implicar-vos!

Activitats de sensibilització per a Primària

Conte 'Una història diferent'

A partir del conte, reflexionarem de forma participativa sobre les arrels que ens sostenen i els motius que poden portar a viure al carrer; i farem propostes de com implicar-nos.

• S’adreça a infants de 1r, 2n, 3r i 4t de Primària de Barcelona i rodalies.
  • Durada: 1 hora.
  • Format: presencial al vostre centre educatiu.
  • Preu: donatiu lliure.

Fitxa de l’activitat i formulari de reserves.

Xerrada de sensibilització

Parlarem de la problemàtica del sensellarisme, la tasca d’Arrels, les causes que porten algú al carrer i com implicar-nos.
  • S’adreça a infants de 5è i 6è de Primària.
  • Durada: 1,5 hores.
  • Format: presencial a les instal·lacions d’Arrels o al vostre centre (en cas d’estar a Barcelona o rodalies) i també online.

Sensellarisme i ODS

Reflexionarem sobre el
sensellarisme i analitzarem com intervenen els ODS en la
resolució d’aquesta problemàtica social.

• S’adreça a infants de 5è i 6è de Primària de Barcelona i rodalies.
  • Durada: 1 hora.
  • Format: presencial al vostre centre educatiu.

Fitxa de l’activitat.

Exposició per trencar prejudicis

‘Viuen al carrer perquè volen?’ és una exposició fotogràfica, els arxius de la qual us podem cedir perquè els pogueu imprimir per sensibilitzar la vostra comunitat educativa i fer visibles les persones sense llar.

• Si us interessa, escriviu-nos a escoles@arrelsfundacio.org.

Més informació.

Activitats per a Secundària i estudis superiors

Xerrada de sensibilització

Parlarem de la problemàtica del sensellarisme, la tasca d’Arrels, les causes que porten algú al carrer i com implicar-nos per millorar la situació. Les xerrades estan dinamitzades per persones voluntàries i, sempre que sigui possible, per persones que han viscut al carrer.
  • Durada: 1,5 hores.

Ruta de sensibilització

Passegem per Ciutat Vella de la mà d’una persona que ha viscut al carrer i amb l’acompanyament d’un/a voluntari/a d’Arrels. L’objectiu és apropar-nos a la seva història, trencar prejudicis i aprofundir en la problemàtica; mentre visitem els murals de #Visibles.

• Durada: 2 hores.
  • Participants: fins a 20 persones.

Veure vídeo.

The ultimate tour

Si sou estudiants estrangers, passegeu per Ciutat Vella de la mà del Hans, que ha viscut dos anys al carrer, i descobriu els espais que han marcat la seva experiència i iniciatives que fan possible #ningúdormintalcarrer.

• Idiomes: anglès i alemany.
  • Durada: 2 hores.
  • Participants: fins a 20 persones.

Veure vídeo.

Exposició per trencar prejudicis

‘Viuen al carrer perquè volen?’ és una exposició fotogràfica que us podem cedir temporalment per sensibilitzar la vostra comunitat educativa i fer visibles les persones sense llar.

• Si us interessa que vinguem a instal·lar-la al vostre centre, escriviu-nos a escoles@arrelsfundacio.org.

Més informació.

Projectes d'implicació 2023 - 2024

Febrer: Mapeig col·laboratiu d'arquitectura hostil

Descobriu l’arquitectura hostil a través d’aquesta unitat didàctica que podeu treballar a l’aula.

Del 19 al 25 de febrer, us convidem a fotografiar les barrerres arquitectòniques que trobeu al vostre barri i que dificulten el dia a dia de les persones sense llar. Les visibilitzarem al mapa digital d’Arrels.

• Adreçat a joves majors de 14 anys de centres educatius i espais de lleure d’arreu de Catalunya, ubicats en grans ciutats o àrees metropolitanes.
  • Formulari d’inscripció.

Abril: Viu un Sant Jordi diferent

Us proposem elaborar un mural artístic a la façana de l’escola, ple de roses diferents amb desitjos i idees per fer possible #ningúdormintalcarrer. Veure vídeo de com elaborar les vostres roses artesanals.

També us convidem a organitzar una acció solidària per donar suport econòmic a Arrels: venda de roses, llibres de segona mà o productes d’Arrels que us podem deixar en dipòsit.

• Adreçat a centres educatius, AFAs i espais de lleure d’arreu de Catalunya.

Octubre: Recordem les persones sense llar que ens han deixat

Què passa quan mor una persona que viu o ha viscut al carrer?

Adreçat a joves majors de 16 anys de centres educatius i espais de lleure de la ciutat de Barcelona.

Novembre i Desembre: Accions solidàries a favor d'Arrels

Organitzeu una acció solidària (jornada de sensibilització, venda de pastissos, llibres o roba de segona mà, paradeta amb articles nadalencs, bingo o panera solidària) i oferiu la recaptació a Arrels perquè puguem continuar acompanyant.

• Adreçat a centres educatius, AFAs i espais de lleure d’arreu de Catalunya.

Des d’Arrels us oferim tot el material de sensibilització i l’acompanyament que necessiteu. Qualsevol idea és benvinguda!

Si ets estudiant i has de fer un treball…

Suma't a la trobada virtual

Cada mes fem una trobada virtual oberta a estudiants que esteu fent treballs i a altres persones interessades amb l’objectiu de respondre preguntes i dubtes sobre la problemàtica del sensellarisme i la tasca d’Arrels.

• Quan? L’últim dijous de cada mes, a les 17:30 h.
  • Format: online, a través de Zoom.

Confirma la teva assistència!