Herències i llegats

T’AGRADARIA QUE EL TEU SUPORT A LES PERSONES SENSE LLAR PERDURÉS EN EL TEMPS?

Si vols mantenir viu el teu compromís amb les persones sense llar, t’oferim una opció de col·laboració que et permetrà continuar ajudant quan ja no hi siguis. Inclou Arrels al teu testament i ens comprometem a destinar allò que ens deixis a continuar fent possible el repte #ningúdormintalcarrer.

Dubtes més freqüents

Com puc fer un testament a favor d’Arrels?

Pots fer que Arrels sigui hereva, cohereva o llegatària del teu patrimoni:

• Hereva universal: si vols deixar tots els teus béns a Arrels.
  • Cohereva: si vols deixar tots els teus béns a diferents hereus, podent establir un percentatge per a cadascun d’ells.
  • Llegatària: si vols deixar un bé en concret a Arrels, com una quantitat concreta de diners, un immoble, etc.

En qualsevol dels tres casos, és convenient deixar-ho per escrit davant de notari, especificant les dades fiscals de l’entitat (Arrels Fundació, amb NIF G61611364 i domicili social al carrer Riereta, 24, baixos, 08001 Barcelona).

Què puc deixar en herència a Arrels?

Pots fer-nos hereus de tots o d’una part dels teus béns o llegar-nos-en un en concret: diners en efectiu, béns mobles i immobles o valors financers, en funció de les teves circumstàncies i desitjos. No cal que sigui un gran patrimoni, qualsevol aportació suma per fer possible #ningúdormintalcarrer.

Puc incloure Arrels a la meva pòlissa d’assegurança de vida, com a benef­iciària?

Sí. Ho has de comunicar a la teva asseguradora, indicant, com en el cas del testament, les dades fiscals d’Arrels Fundació.

A què destinarà Arrels la meva aportació?

Tots els béns que rebi Arrels estaran destinats a assegurar, mantenir i ampliar els projectes de l’entitat. I, especialment, a finançar i garantir més allotjament digne i estable amb seguiment social per a les persones que acompanyem.

Com sabrà Arrels que l’he inclòs al meu testament?

L’opció més recomanable per tal que en tinguem coneixement és que ens ho comuniquis prèviament (pots trucar-nos al 93 441 29 90 o bé escriure’ns a amics@arrelsfundacio.org).

Després de la defunció, ens ho pot comunicar el marmessor/a, en cas que n’hi hagi, o la resta d’hereus del teu testament. Alhora, el notari encarregat de realitzar el testament està obligat a comunicar-nos la deixa de l’herència després de la defunció.

Incloure Arrels al meu testament perjudicarà els meus hereus?

Incloure a Arrels al teu testament en cap cas perjudicarà els teus hereus forçosos o legítims (és a dir, aquells que per imperatiu legal tenen dret a rebre part de l’herència), ja que la normativa legal estableix que es pot fer una donació a una entitat sempre i quan es respecti el que pertoca per llei als hereus. Ells rebran la part que els correspon i tu podràs decidir com repartir la resta del patrimoni.

Puc canviar el meu testament?

Sempre que ho desitgis podràs modificar el teu testament. Si decideixes afegir Arrels com a beneficiària, només has de contactar amb el notari per sol·licitar el canvi. El testament nou i més recent serà el que tindrà validesa a partir d’aquest moment.

Què passa amb l’impost de successions en cas d’incloure Arrels al testament?

La part d’herència que atorguis a Arrels Fundació quedarà exempta de pagar l’impost de successions i donacions ja que es tracta d’una organització sense ànim de lucre.

Per què és important fer un testament?

És una manera fàcil i ràpida de deixar clars els teus desitjos quan ja no hi siguis i de fer més pràctics els tràmits de la família a l’hora de repartir el patrimoni.

Què passa si no faig testament?

Si no realitzes el testament, cal fer una declaració d’hereus i, en cas que no n’hi hagi, tots els béns s’assignaran a l’Estat o a la Comunitat Autònoma corresponent.

Quina diferència hi ha entre un llegat i una herència?

Fer un llegat suposa deixar a un tercer un immoble o bé en concret, que es recull en el testament; i rebre una herència implica ser hereu de tots els béns de la persona difunta.

Gestos que ja han canviat vides

L’any 2018, Arrels va rebre una finca fruit d’una herència. Gràcies a aquest llegat, 22 persones sense llar tenen l’oportunitat d’accedir a un habitatge estable i permanent, recuperant, així, l’autoestima, la intimitat, la relació amb l’entorn i la seva salut.

L’Omar ens ho explica: “El fet d’entrar a viure en un pis és tenir un lloc on tornar a començar, on puc créixer. Per a mi és una alegria, és mitja vida”.

Si necessites més informació o tens qualsevol dubte, contacta’ns.

Des d’Arrels et podem oferir suport jurídic i ajudar-te amb les gestions.