Accés a l’atenció sanitària

La guia (Sobre)viure al carrer a Barcelona recull els recursos públics i privats de la ciutat als quals poden anar directament les persones que viuen al carrer, sense necessitat de derivació per part de serveis socials.

A Barcelona, existeixen alguns recursos als quals pots accedir per exercir el teu dret a la salut i l’atenció sanitària.

Última actualització: 11/12/2023

Altres llocs que t’ofereixen orientació sanitària

Si no tens targeta sanitària

• Si no tens targeta sanitària, et trobes malament o tens algun accident, ves a urgències o truca al 112 (és gratuït). Qualsevol persona amb un problema de salut té dret a ser atesa a urgències. Les dones embarassades i els infants i joves menors dˈedat tenen dret a un seguiment mèdic.
  • La tramitació inicial de la targeta sanitària és gratuïta, tant si la fas per primera vegada com si necessites un duplicat. Et demanaran alguns tràmits que tenen a veure amb la teva situació administrativa. Pregunta al centre de salut.

Llocs on pots rebre atenció sanitària

Salut Sense Sostre – Ciutat Vella

Consulta a l’Hospital de Campanya Santa Anna

• Adreça: c/ Santa Anna, 29
  • Com arribar? Metro L1 i L3 Catalunya
  • Serveis de salut i horaris:
    • Atenció en general, dilluns i dimecres de 8:30 h a 10:30 h i de 11:30 h a 14 h
    • Podologia, els dilluns de 8:30 h a 10 h
    • Optometria, els dimecres de 12 h a 13:45 h
    • Odontologia, cada segon dimecres de mes, de 16 h a 18 h
  • Altres: Servei que dona l’entitat Salut Sense Sostre a l’espai de l’Hospital de Campanya Santa Anna. No cal que tinguis la targeta sanitària per anar-hi, només cal que preguntis a la porta d’entrada. Abans, hauràs de parlar amb un educador/a. Si vius al carrer amb un animal, es pot quedar allà mentre t’atenen.

Consulta mòbil davant el Menjador Reina de la Paz

• Adreça: Plaça de Sant Agustí, 2
  • Com arribar? Metro L3 Liceu
  • Serveis de salut i horaris:
    • Atenció en general, els dimecres de 10 h a 12 h.
  • Altres: Servei que dona l’entitat Salut Sense Sostre a davant el menjador Reina de la Paz. No cal que tinguis targeta sanitària.

Arrels Fundació

• Adreça: c/Riereta, 24
  • Com arribar? Metro L2 i L3 Paral·lel
  • Serveis de salut i horaris:
    • Atenció en general, els dimecres de 16 h a 18 h.
  • Altres: Servei que dona l’entitat Salut Sense Sostre a l’espai de la fundació Arrels. No cal que tinguis targeta sanitària. Abans, hauràs de parlar amb un educador/a. Si vius al carrer amb un animal, es pot quedar allà mentre t’atenen.

Salut Sense Sostre – Horta

Consulta mòbil davant el centre Caliu

• Adreça: c/ Campoamor, 2-4
  • Com arribar? Metro L5 Horta
  • Serveis de salut i horaris:
    • Atenció en general, els dijous de 8 h a 10 h.
  • Altres: Servei que dona l’entitat Salut Sense Sostre davant del centre Caliu. No cal que tinguis targeta sanitària.

Salut Sense Sostre – Sant Martí

Consulta mòbil davant el menjador solidari Gregal

• Adreça: Rambla Prim, 76-78
  • Com arribar? Metro L4 Besòs Mar
  • Serveis de salut i horaris:
    • Atenció en general, el dijous de 12 h a 14 h.
  • Altres: Servei que dona l’entitat Salut Sense Sostre davant del menjador Gregal. No cal que tinguis targeta sanitària.

Consulta mòbil davant la parròquia de Sant Fèlix Africà

• Adreça: c/Sardenya, 29
  • Com arribar? Metro L4 Ciutadella Vila Olímpica
  • Serveis de salut i horaris:
    • Atenció en general, divendres alterns de 12 h a 14 h.
  • Altres: Servei que dona l’entitat Salut Sense Sostre davant la parròquia de Sant Fèlix Africà. No cal que tinguis targeta sanitària.

Altres llocs que t’ofereixen orientació sanitària

Àmbit Prevenció

• Adreça: c/ de Robador, 15
  • Com arribar? Metro L3 Liceu
  • Serveis de salut i horaris:
  • Si ho necessites, l’entitat compta amb un servei d’atenció d’infermeria. De dilluns a divendres de 10 h a 13:30 h i de 15:30 h a 19:30 h.
  • Altres: No cal que tinguis targeta sanitària. Abans hauràs de parlar amb algun educador/a. Recorda que aquesta entitat és un espai específic per a persones que viuen al carrer i consumeixen droga.