Protegeix les teves coses

La guia (Sobre)viure al carrer a Barcelona recull els recursos públics i privats de la ciutat als quals poden anar directament les persones que viuen al carrer, sense necessitat de derivació per part de serveis socials.

En aquesta pàgina trobes els recursos específics per guardar i protegir les teves pertinences i la teva documentació.

Última actualització: 11/12/2023

Consignes de llarga durada

• Com arribar? Metro L2 i L3 Paral·lel
  • Horari: De dilluns a diumenge, de 9 h a 12 h i de 15:30 h a 18:30 h.
  • Altres: Sempre que hi hagi espai, pots guardar les teves coses durant un mes, amb possibilitat de renovació. També pots guardar la documentació. Pots venir i entrar amb el teu gos.

Centre Obert Heura

• Adreça: Av. República Argentina, 24
  • Com arribar? Metro L3 Lesseps
  • Horari: De dilluns a divendres de 16:30 h a 19:30 h.
  • Altres: Pots guardar les teves pertinences durant tres mesos. De manera puntual, si ho necessites, pots entrar o treure algunes coses de la maleta, però no de manera recurrent. Pots accedir amb animal de companyia.

Consignes de dia

Centre de Dia Nou Barris

• Adreça: c/ Marie Curie, 20
  • Com arribar? Metro L4 Llucmajor
  • Horari: De dilluns a diumenge de 8 h a 20 h.
  • Altres: El dia que hi vagis, hauràs de parlar amb la persona encarregada.

Centre de dia Poble-sec

• Adreça: c/ Font Honrada, 8
  • Com arribar? Metro L3 Poble Sec i L1 Espanya
  • Horari: De dilluns a divendres de 9 h a 19 h.
  • Altres: També pots demanar que et guardin la teva documentació per evitar perdre-la o robatoris.

Metzineres

• Adreça: c/ Lluna, 3
  • Com arribar? Metro L2 Sant Antoni i L3 Liceu
  • Horari: Dilluns, dijous, divendres i dissabte de 14 h a 21 h. Dimarts de 18 h a 21 h.
  • Altres: Espai específic per a dones i persones que se senten dones. Et podràs canviar de roba. Pots anar-hi amb el teu animal de companyia. Disposa d’un espai per descansar.

REDAN Centre de Salut Mental i Addiccions de Gràcia

Si necessites rebre correspondència

• Com arribar? Metro L2 i L3 – Paral·lel
  • Horari: De dilluns a diumenge, de 9 h a 12 h i de 15:30 h a 18:30 h.
  • Altres: Si no coneixes cap altra entitat ni ningú de confiança, Arrels et pot facilitar aquest servei mentre vius al carrer.

Centre de dia Meridiana

• Adreça: Av. Meridiana, 197
  • Com arribar? Metro L1 Navas
  • Horari: Tots els dies de 10 h a 20 h.
  • Altres: Abans hauràs de parlar amb algú del centre.

ARD-Lluís Companys

• Adreça: c/ Davant del Portal Nou, 2
  • Com arribar? Metro L1 Arc de Triomf
  • Horari: De dilluns a dijous de 9 h a 13:30 h i de 15:30 h a 20 h. Divendres de 9 h a 11:30 h i de 15:30 h a 19 h.
  • Altres: Aquest servei s’adreça a persones amb consum actiu de drogues. Per accedir-hi, et demanaran que prèviament parlis amb algú, normalment és el dilluns i el dimecres a les 13:30 h.

Àmbit Prevenció

• Adreça: c/ de Robador, 15
  • Com arribar? Metro L3 Liceu
  • Horari: De dilluns a divendres de 10 h a 13:30 h i de 15:30 h a 19:30 h.
  • Altres: Espai específic per a persones que viuen al carrer i consumeixen droga. Per accedir-hi, la primera vegada hauràs de parlar amb algun educador/a.

Guardar la teva documentació

• Com arribar? Metro L2 i L3 – Paral·lel
  • Horari: De dilluns a diumenge, de 9 h a 12 h i de 15:30 h a 18:30 h.
  • Altres: Pots preguntar també pel servei de consigna, podràs deixar les teves pertinences sempre que hi hagi espai. Pots entrar amb el teu gos.

ARD-Lluís Companys

• Adreça: c/ Davant del Portal Nou, 2