Enllaç a la bio

Destacat

Recordem les persones que ens han deixat

Com cada any, volem recordar les persones sense llar que ens han deixat perquè no caiguin en l’oblit.

• Del 21 al 29 d’octubre, sortirem al carrer a col·locar plaques amb el nom de les més de 500 persones que han mort els darrers nou anys a Barcelona. Col·labora!
  • Dimecres 30 d’octubre farem un acte de record a la plaça de la Catedral. Us hi esperem!

Més informació.

Publiquem l'informe 'Viure al carrer a Barcelona'

El 81% de les persones que porten menys d’un mes al carrer no ha rebut cap tipus d’atenció social.

• Us ho expliquem a l’informe ‘Viure al carrer a Barcelona. Radiografia d’una ciutat sense llar’.

Col·labora

Fes un donatiu

Necessitem suport ciutadà per continuar amb la tasca d’Arrels i poder oferir acompanyament i serveis útils a més persones vulnerables. Comptem amb tu!

La nostra botiga

A la botiga d’Arrels hi trobaràs artesania elaborada al nostre taller ocupacional, llibres que sensibilitzen sobre la problemàtica, samarretes il·lustrades per artistes compromesos i altres productes que criden #ningúdormintalcarrer.

• Visita la botiga online.
  • Vine a veure’ns al c/ Ample 3 de Barcelona. Obrim de dilluns a divendres de 10h a 14h i de 15h a 18h.

Fes voluntariat a Arrels

T’expliquem les oportunitats de voluntariat que tenim per a aquest curs. Contacta’ns a vullfervoluntariat@arrelsfundacio.org explicant qui ets, què t’agradaria fer i quina és la teva disponibilitat.

Treballa amb nosaltres

Vols treballar o fer pràctiques a Arrels?

Orienta les persones que viuen al carrer

On menjar? On dutxar-se? On descansar? On denunciar una agressió? Compartim la guia Sobreviure al carrer a Barcelona, amb un centenar de recursos d’accés directe adreçats a persones que viuen al carrer, per cobrir necessitats bàsiques.

8 idees per organitzar una acció solidària

Sabies que fa 37 anys que va néixer Arrels? Gràcies a persones com tu, en aquest temps, hem acompanyat més de 20.300 persones.

Avui, et volem demanar un cop de mà per captar fons a favor d’Arrels i que més persones tinguin accés a un habitatge digne.

Et proposem 8 idees per organitzar una acció solidària!

Si ets un centre educatiu

Consulta el nostre projecte de sensibilització a infants i joves.

• Oferim xerrades i rutes de sensibilització per a joves de Secundària i estudis superiors.
  • Oferim una activitat al voltant del conte ‘Una història diferent’ per a infants de Primària.
  • Et proposem diverses fórmules per col·laborar amb les persones sense llar.

Més informació.

Si ets una empresa

Implica el teu equip en el repte #ningúdormintalcarrer, sensibilitzeu-vos amb la problemàtica de les persones sense llar i contribuïu a crear una societat millor.

Informa't

Enquesta a la ciutadania

A la població de Catalunya li preocupa la situació de les persones sense llar?  El 84% considera el sensellarisme un problema greu que és prioritari resoldre; tanmateix, aquesta preocupació no es tradueix necessàriament en implicació. I hem detectat algunes barreres: 4 de cada 10 persones no saluden mai persones que viuen al carrer i se senten molestes si els demanen ajuda o diners.

Ningú sense record

Haver de viure al carrer significa estar exposat a riscos durant tot l’any i vulnera molts drets, entre ells el dret a la salut, a la vida i al record. Per visibilitzar aquesta realitat, cada any recordem les persones sense llar que ens han deixat en un acte públic al carrer.

Ara també les volem recordar en aquest mur virtual.

#Visibles, art urbà per trencar prejudicis

#Visibles és un projecte d’art urbà que vol trencar amb la invisibilitat de les persones sense llar a través de grans murals instal·lats en diferents façanes de Barcelona.

Censos i recomptes a Catalunya

A Catalunya no sabem quantes persones viuen al carrer ni en quina situació es troben. Els recomptes i censos són eines útils per aprofundir en la problemàtica i cal que s’organitzin a tots els municipis.