El teu navegador està desactualitzat. Té vulnerabilitats conegudes i pot no mostrar totes les característiques d'aquest i altres llocs web. Aprèn a actualitzar el navegador.

Alimentar-se

• Alimentar-se

L’alimentació adequada és un dret fonamental recollit a la Declaració Universal de Drets Humans. També es recull a l’article 25 de la Constitució espanyola i a la Carta Social Europea, signada però no ratificada per part del Govern espanyol.

El posicionament d’Arrels

Arrels considera que tothom hauria de tenir garantits tots els àpats i que el lloc idoni perquè les persones s’alimentin és casa seva. En l’accés als aliments i a les ajudes alimentàries s’han d’evitar formes que estigmatitzin les persones que reben aquests aliments, com ara les cues a les portes dels menjadors públics o privats.

El context…

Alimentar-se
  • A Barcelona hi ha menjadors socials a tots els districtes de la ciutat que ofereixen àpats calents per dinar. El repte pendent és oferir sopar calent per a tothom que ho necessita.
  • Més de 10.400 persones van passar pels menjadors socials de l’Ajuntament de Barcelona al 2012. Són persones sense llar, que viuen en habitatges on no poden cuinar o que no tenen ingressos suficients.
  • Les persones que viuen al carrer no es moren de gana però no tenen una alimentació sana, equilibrada i que els garanteixi un bon estat de salut.

I Arrels, què fa per garantir el dret a l’alimentació?

El menjador social

Arrels té en marxa un menjador social que ofereix la possibilitat d’esmorzar, dinar, berenar i sopar a les persones ateses per l’entitat. Les dietes pensen en la salut de les persones i en les seves conviccions religioses. Al 2015, es van servir 87.471 àpats.

El meu carret

Una vegada a la setmana les persones que viuen als pisos d’Arrels passen pel menjador social a recollir aliments. La idea és fomentar la seva autonomia i promoure que sopin i esmorzin a casa.

Aprenc a cuinar

Aprendre a cuinar plats senzills, compartir una bona estona amb companys d’altres pisos i recuperar habilitats domèstiques és l’objectiu del taller de cuina que, una vegada a la setmana, es fa en un dels pisos d’Arrels.

Esmorzem junts?

Viure al carrer significa patir desordres alimentaris importants que, en el procés de millora de les persones, s’intenten ordenar. Per això s’intenta que les persones tornin a fer tres àpats diaris i es fomenta el fet d’esmorzar plegats: amb els companys dels pisos d’Arrels, amb els residents de la llar Pere Barnés i entre els participants del taller prelaboral de l’entitat.

Vals per anar a dinar

Algunes persones ateses prefereixen dinar o sopar calent en bars i restaurants del barri. Per cobrir aquesta demanda, Arrels proporciona vals.

Amb qui sopo aquest Nadal?

Des de fa anys, Arrels celebra la nit de Nadal amb un sopar on participen persones sense llar, voluntàries i treballadores. A tots ens agrada dinar o sopar en companyia i més encara en data senyalades com el Nadal.