3.700 avisos de ciutadans que han vist algú dormint al carrer aquest 2016

AAFF_Grafica_CLAU_OKLa campanya d’Arrels Fundació d’aquest any parla de claus i a través d’aquesta metàfora vol sensibilitzar sobre la problemàtica del sensellarisme. Una qüestió que cada cop desperta més la inquietud de la ciutadania barcelonina, atès l’alt nombre de consultes i avisos sobre el tema que es reben: durant aquest 2016, s’han rebut uns 3.700 avisos de ciutadans que informen Arrels que han vist algú dormint al carrer a través dels diferents canals que l’entitat té oberts, una xifra que suposa una mitjana de més de 10 avisos diaris.

L’APP Arrels Localitzador, que es va posar en marxa el gener d’aquest any, és el canal que més consultes ha rebut, més de 3.000. Apart, s’han rebut també prop de 350 notificacions a través del localitzador del web de l’entitat i una mitjana d’una o dues trucades diàries. A aquestes dades caldria sumar els nombrosos avisos rebuts a través dels canals de l’entitat a les xarxes socials i per correu electrònic.

Aquesta resposta mostra que la ciutadania està cada cop més implicada en la situació de les persones sense sostre. Actualment, hi ha unes 3.000 persones sense llar a Barcelona, i 941 persones dormen cada nit al carrer. A tota Catalunya, l’Agència de l’Habitatge de Catalunya calcula que hi ha 48.454 persones que pateixen mal allotjament, mentre que 5.433 dormen al carrer.

Per posar de relleu aquesta problemàtica i augmentar el coneixement i la implicació de la ciutadania, Arrels posa en marxa la campanya “Ningú sense clau”, que vol transmetre la idea de què significa no tenir una clau. Una clau que per a la majoria de gent és un objecte quotidià, però que per a una persona que no té llar simbolitza conceptes com dignitat, tranquil·litat, estabilitat, pau. L’entitat ha fet una crida a la ciutadania per demanar-los que portin a la seva seu totes aquelles claus en desús que no facin servir. A canvi, se’ls dóna un clauer de fusta fet per persones sense llar al taller “La Troballa”, d’Arrels. Amb les claus recollides, al gener s’organitzarà una acció artística per sensibilitzar sobre la situació de les persones sense llar. De moment, s’han recollit ja prop de 5.000 claus.

La campanya posa l’accent en el fet que tots i totes nosaltres tenim la possibilitat i la responsabilitat de contribuir a aquest canvi i demana la implicació ciutadana per fer possible el repte #ningúdormintalcarrer. Allotjar una persona una nit, amb el seguiment social que la persona necessita té un cost d’uns 22 euros. La campanya també informarà sobre què cal fer quan es veu algú al carrer. Per això, es faran diverses sortides per Barcelona en què es repartirà un fulletó amb consells i s’ha elaborat un vídeo en què persones que han dormit o dormen al carrer donen la seva visió sobre què esperen les persones sense llar de la ciutadania.

Més informació a: