HomelessFonts.org, tipografies que criden #ningudormintalcarrer

La lletra de persones que han viscut al carrer convertida en tipografies que persones a títol individual i empreses poden adquirir i utilitzar en els seus projectes. Aquesta és la idea de HomelessFonts.org, un nou portal web impulsat per Arrels Fundació, en col·laboració amb l’agència de publicitat The CyranosMacCann.

“Aquesta és una campanya que utilitza la lletra de persones que han viscut al carrer, les majúscules, les minúscules o frases que la gent escriu. Esperem que interessi”. Qui parla és la Loraine, una de les 10 persones que han viscut al carrer i que participen al projecte HomelessFonts.org. A través d’aquest web, persones a títol individual i empreses petites i grans poden adquirir tipografies fetes per persones sense llar per fer-les servir en els seus projectes.

La iniciativa la posem en marxa des d’Arrels Fundació, en col·laboració amb l’agència de publicitat The CyranosMacCann, amb l’objectiu de dignificar d’una manera diferent la vida de les persones sense llar. “És una manera creativa de posar sobre la taula i de transformar la visió que es té sobre la problemàtica de les persones sense llar”, explica el director d’Arrels, Ferran Busquets.

Per fer realitat el projecte es van realitzar diferents tallers on les persones participants van plasmar la seva lletra manuscrita que, després, s’ha digitalitzat amb el suport de dissenyadors i experts col·laboradors. Una d’aquestes tipografies és la de la Loraine, la lletra de la qual ja ha estat utilitzada per una empresa.

Una altra de les tipografies que recull el projecte és la del Guillermo, que explica: “Quan escrius en un cartró, no és una cosa maca, perquè estàs transmetent una cosa que et fa mal”, com és viure al carrer. “El pitjor que m’ha passat vivint al carrer és saber que m’han fet fora de la societat a la qual pertany”, continua el Guillermo.

Hi ha vàries maneres d’adquirir les tipografies recollides a HomelessFonts.org, segons si la persona interessada és un particular o un grup o empresa. Les tipografies es poden utilitzar en els materials d’identitat corporativa (papereria, packaging, pàgina web, etc) i també es poden fer servir en les xarxes socials, descarregant una app de pagament.

Per saber més del projecte visita HomelessFonts.org