Aquestes festes nadalenques, volem omplir el carrer i les xarxes socials d’accions que trenquen prejudicis vers les persones sense llar. Ens trobareu a l’FNAC – Triangle, als carrers de Barcelona, a Goteo.org i al tortell de reis, entre d’altres propostes. L’objectiu: apropar a la ciutadania la problemàtica del sensellarisme i explicar com es pot col•laborar per fer possible #ningúdormintalcarrer. Us ho expliquem!

Visita’ns a l’FNAC – Triangle

Fins al 5 de gener, Arrels tindrà un stand a l’FNAC – Triangle de Barcelona per explicar a la ciutadania què significa viure al ras i com es pot col•laborar per fer possible el repte #ningúdormintalcarrer. Hi serem de 10h a 21h i aprofitarem les festes nadalenques per sensibilitzar sobre què pots fer si veus algú dormint al carrer, resoldre dubtes i escoltar propostes. També podreu col•laborar adquirint un còmic del Miquel Fuster o recollint una samarreta, una clau o una postal que criden #ningúdormintalcarrer. Per fer-ho possible, necessitem persones voluntàries que ens donin un cop de mà a l’stand. Si voleu participar podeu escriure’ns a comunicacio@arrelsfundacio.org.

Surt al carrer amb nosaltres

El proper dimecres 3 de gener sortirem al carrer a felicitar les festes nadalenques als ciutadans i ciutadanes que passegen per Barcelona. Repartirem imans gravats a mà per persones que acompanyem a Arrels i sobretot difondrem el missatge #ningúdormintalcarrer. Si us voleu apuntar a la ruta, us esperem el dia 3 a les 16.30h a la seu d’Arrels (carrer Riereta, 24).

Col·labora perquè ningú celebri sol el Nadal

A Arrels estem tot l’any al costat de les persones sense llar de Barcelona i també volem estar amb elles especialment durant les festes nadalenques. Necessitem 2.380€ per aconseguir que 120 persones sense llar puguin celebrar el sopar de la Nit de Nadal acompanyats per voluntaris i treballadors d’Arrels. Per fer-ho possible, hem iniciat una campanya digital de microdonacions. Si voleu col•laborar, podeu fer la vostra aportació a www.goteo.org.

Felicita el Nadal amb HomelessCommons

Us proposem dissenyar les vostres felicitacions nadalenques fent ús de les imatges que trobareu a www.homelesscommons.org. Són fotografies protagonitzades per persones que han viscut al carrer i que han cedit la seva imatge per trencar prejudicis i canviar la mirada de la societat vers les persones sense llar. Les podeu descarregar i fer servir per crear una postal de Nadal o per felicitar les festes a través de les xarxes socials. La vostra aportació ens ajuda a fer possible el repte #ningúdormintalcarrer.

Altres accions que criden #ningúdormintalcarrer

• Fins al 25 de desembre també podreu col•laborar amb Arrels adquirint una peça a l’exposició d’art solidari de la Galeria Comercial Sarrià (Carrer Major de Sarrià 108, de Barcelona) on trobareu pintura, fotografia, gravat i escultura d’una dotzena d’artistes solidaris que criden #ningúdormintalcarrer.
  • Si teniu pensat celebrar un dinar o sopar de Nadal amb la vostra empresa, família o grup d’amics, també ho podeu fer a favor de les persones sense llar. Gràcies a la iniciativa www.10menus1navidad.com, per cada 10 menús que es consumeixin en un dels 17 hotels de Barcelona participants, Catalonia Hotels & Resorts donarà un menú solidari al menjador de la Llar d’Arrels, on hi resideixen persones que han viscut al carrer i que tenen una salut fràgil. Ho podeu fer fins el 6 de gener.
  • El dia de reis podreu comprar el tortell solidari en benefici de les persones sense llar. El trobareu en més d’una trentena d’establiments associats al Gremi de Flequers de Barcelona que, un any més, destinaran 1 euro de cada tortell que venguin a benefici d’Arrels. Properament us donarem més detalls dels establiments col·laboradors.