Voluntariat

A causa de la crisi sanitària i seguint les mesures de prevenció de la covid-19, hem hagut d’adaptar els nostres serveis i també la participació del voluntariat. Cal ser menor de 65 anys i no patir cap patologia crònica o immunosupressió que pugui ser considerada de risc.

Si necessites més informació o tens ganes de col·laborar, ens pots escriure a vullfervoluntariat@arrelsfundacio.org explicant qui ets, quina tasca t’interessa i quina és la teva disponibilitat. No cal tenir experiència prèvia però caldrà molta rigorositat amb les mesures de protecció i seguretat establertes. Es farà una entrevista i una formació abans de començar el voluntariat.

Voluntariat per al curs 2020-2021

Centre obert: serveis bàsics

• Què puc fer? Oferir acollida a persones que viuen al carrer i donar suport en serveis bàsics: dutxa, rober, consigna i recepció. Cada torn està format per 10 persones voluntàries i una coordinadora que donen suport a l’equip educatiu.
  • Horari: un matí o tarda a la setmana (de dilluns a divendres) de 8:50h a 12h o de 15:20h a 18:30h.
  • A tenir en compte: durant la crisi sanitària, tenim l’aforament limitat i cal vetllar per garantir distàncies, ús de mascareta i rentat de mans.
  • Lloc: c/ Riereta 24 baixos, Barcelona.

Suport a la persona

• Què puc fer? Donar un cop de mà a l’equip educatiu per acompanyar el procés de canvi de les persones que han viscut al carrer i que ara viuen en un habitatge de l’entitat. Tasques: sortir a passejar, a conèixer el nou entorn de la persona, reforçar habilitats socials i crear noves xarxes.
  • Horari: Un matí o una tarda a la setmana (de dilluns a divendres) de 9h a 13h o de 16h a 19h.

La Troballa: dinamització de tallers

La Troballa és el taller ocupacional d’Arrels, on persones que viuen o han viscut al carrer recuperen habilitats a través de la producció artesanal.

• Què puc fer? Oferir acompanyament a les persones i donar suport en la dinamització de tallers artesanals. El taller és un espai facilitador de relacions interpersonals, de treball educatiu i terapèutic.
  • Horari: un matí a la setmana (de dilluns a divendres) de 9h a 13h.
  • Lloc: c/Ample 3, Barcelona.

Pis Zero: voluntariat de nit

Vine al Pis Zero una nit al mes (de dilluns a diumenge) i col·labora:

• Al vespre (de 20h a 23h): Comparteix una estona de conversa a la terrassa amb persones que viuen al carrer i dormen al Pis Zero.
  • O tota la nit (de 20h a 8h): Comparteix la nit amb les persones residents i dona suport al conserge en tasques logístiques (podràs dormir a l’habitació de voluntariat).

Lloc: c/ del Carme 84, Barcelona.

Centre obert: suport a la bugaderia

L’espai de bugaderia és essencial per a què altres serveis bàsics que oferim al centre obert funcionin (com el servei de dutxes i de rober).

• Què puc fer? Donar un cop de mà per garantir el funcionament de les rentadores i l’ordre de la roba neta al rober d’Arrels.
  • Horari: Un matí o una tarda a la setmana (de dilluns a divendres) de 9h a 12h o de 15:30h a 18:30h.
  • Lloc: c/Riereta 24, Barcelona.

Centre obert: servei de perruqueia

• Què puc fer? Col·labora al centre obert tallant el cabell a persones que viuen o han viscut al carrer.
  • Horari: una tarda a la setmana (de dilluns a divendres) de 15:30h a 18:30h.
  • A tenir en compte: es requereix formació en perruqueria i experiència prèvia.
  • Lloc: c/ Riereta 24, Barcelona.

La Troballa: classes de llengua

• Què puc fer? Dinamitzar classes de català i/o castellà per a persones nouvingudes que viuen al carrer.
  • Horari: dimarts i/o dijous de 15:30h a 18:30h.
  • A tenir en compte: es requereix experiència dinamitzant cursos de llengua per a persones nouvingudes.
  • Lloc: c/Ample 3, Barcelona.

Logística: recollida de donacions

• Què puc fer? Recollida, càrrega i trasllat de donacions materials (roba, mobiliari de la llar, alimentació, etc).
  • Horari: Un matí cada quinze dies (de dimarts a divendres) de 10h a 13:30h.
  • A tenir en compte: és imprescindible disposar de carnet de conduir B1.

Manteniment: petites reparacions

• Què puc fer? Petites reparacions com ara canviar bombetes, arreglar aixetes, pintar, muntar mobles, etc. i reportar la feina feta a través d’un programa informàtic.
  • Horari: Un matí a la setmana (de dilluns a divendres) de 10h a 13:30h.
  • Lloc: Barcelona (i rodalies).

La Troballa: gestió de la botiga

• Què puc fer? Gestionar la venda de productes elaborats al taller a través de la botiga digital i, més endavant, de la botiga física que està en construcció.
  • A tenir en compte: Es requereix experiència en atenció al públic, tasques comercials i domini d’eines informàtiques.
  • Horari: a convenir.
  • Lloc: c/Ample 3, Barcelona.