Aquest estiu, aconsegueix el teu llibre en blanc i #ReescriuLaHistòria

Sherlock Homeless, El señor de los cartones i fins a una vintena d’històries de la literatura universal que podria haver protagonitzat una persona sense llar. Al taller d’Arrels, hem elaborat una col·lecció artesanal de llibres inèdits per desmuntar prejudicis. Aconsegueix el teu llibre en blanc i col·labora per reescriure la història i canviar la mirada vers les persones sense llar.

Durant els mesos d’estiu, la invisibilització de les persones sense llar encara és més gran perquè hi ha la creença que al carrer s’hi viu millor quan no fa fred. Però segueix sent una època dura perquè la persona continua exposada a molts riscos, els serveis d’atenció són més lents durant les vacances i hi ha risc de patir cremades, insolacions i deshidratacions. Haver de viure al carrer significa una vulneració continuada de drets i, no importa si fa bon temps o mal temps, quan vius al carrer estàs exposat i és perillós.

Per tal de seguir fent visible la problemàtica del sensellarisme, hem creat una col·lecció inèdita i limitada de llibres que expliquen la duresa de viure al carrer. Sherlock Homeless, El señor de los cartones o 20.000 leguas de viaje callejero són alguns dels títols de la col·lecció, grans obres de la literatura universal que hem adaptat per fer protagonistes les persones sense llar.

L’objectiu és doble: d’una banda, seguir sensibilitzant i desmuntant prejudicis i, de l’altra, convidar la ciutadania a reescriure la història per fer possible #ningúdormintalcarrer.

Una vintena d’històries inèdites

Una noia que somia amb una casa i una estufa de benzina per poder abandonar el carrer; un jove hobbit que destruirà un anell per salvar la humanitat del Senyor Fosc de l’Habitatge; un home sense recursos acusat de viure il·legalment en una casa abandonada propietat del malvat Lord Voldemort i una expedició que farà 20.000 llegües per enfrontar-se al monstre de la soledat pels carrers de Barcelona. Són alguns dels escenaris d’una vintena d’històries de la literatura universal que podrien haver estat protagonitzades per una persona sense llar.

Els llibres són versions inèdites de l’original que hem transformat per denunciar la invisibilitat de les persones sense llar. Alguns dels exemplars d’aquesta col·lecció ho deixen ben clar: “Ningú esperava aquell dolor tan fort quan em vaig convertir en invisible com la resta de persones sense llar. Em vaig quedar allà estirat, com mort, esperant que algun ciutadà em fes cas. Jo i molts altres érem invisibles perquè, simplement, la societat havia refusat veure’ns”, afirma el protagonista de Los hombres invisibles.

A Ensayo sobre la ceguera barcelonesa s’explica el cas d’un home que ignora una persona sense llar i es queda cec sobtadament. “És el primer cas d’una ‘ceguesa blanca’ que s’expandeix de manera fulminant per la ciutat”, narra l’argument de la contraportada.

Aconsegueix el teu llibre en blanc

Al taller d’Arrels hem elaborat més de 350 llibres de forma artesanal per fer possible aquesta acció. A primera vista semblen llibres reals, però el contingut està en blanc, amb la idea que cadascú hi pugui escriure la seva història.

Aquest estiu, vine a recollir el teu llibre, omple’l d’anècdotes, experiències i reflexions allunyades de prejudicis i col·labora per reescriure la història i canviar la mirada vers les persones sense llar. Tenim exemplars de gran format, de mida mitjana i de butxaca. Pots aconseguir el teu llibre a canvi d’un donatiu, col·laborant per fer possible #ningúdormintalcarrer.

• Vine a buscar-lo al centre obert d’Arrels. Ens trobes al carrer Riereta 24 de Barcelona, de dilluns a divendres de 10h a 13h i de 16h a 19.30h.
  • Encarrega el teu llibre. Si vols que t’enviem un exemplar per correu, fes-nos arribar les teves dades a amics@arrelsfundacio.org (nom i cognoms, adreça postal completa i títol del llibre).

L’any passat, vam garantir l’allotjament a 248 persones, vam oferir serveis bàsics a 1.565 i vam fomentar la participació de 123 persones al taller d’Arrels. Amb la teva aportació, col·labores per seguir oferint serveis útils a més persones que viuen o han viscut als carrers de la ciutat.