El centre cultural del Born va acollir el 20 d’octubre el Marketplace2014, trobada impulsada per la Federació Catalana de Voluntariat Social per reunir projectes socials i empreses. La jornada va aglutinar 36 entitats, 97 empreses, 15 centres especials d’ocupació i 7 plataformes de responsabilitat social. Arrels va estar present. Us ho expliquem en aquesta crònica!

Al costat de l’entrada del Centre Cultural del Born, a Barcelona, persones curioses i atentes s’apropaven a l’estand d’Arrels per veure objectes de disseny realitzats per persones sense llar. Un grapat de mobles ben peculiars, exposats, fets a partir de materials recollits del carrer i amb formes atractives després de passar pel taller ocupacional d’Arrels, amb les indicacions del dissenyador industrial Curro Claret. Una de les accions que Arrels porta a terme mitjançant el suport d’empreses, voluntaris i administracions.

Això passava el dilluns 20 d’octubre, amb una tardor encara tímida i un sol encara més estiuenc, al Marketplace que organitza la Federació Catalana de Voluntariat Social al Centre Cultural del Born. Per l’espai van passar unes 5.000 persones, entre transeünts curiosos, veïns interessats, voluntaris, entitats socials i empreses. Segons els organitzadors, 97 empreses i mig centenar d’entitats, centres especials d’ocupació i plataformes de responsabilitat social van coincidir allà amb l’objectiu d’intercanviar experiències i sumar col•laboracions.

Així va ser com els propietaris d’un bar pròxim es van acostar interessats i van oferir exposar al seu local el mobiliari realitzat al taller d’Arrels, per vendre’l entre els seus clients i aconseguir més visibilitat dels projectes a favor de les persones sense llar. O com voluntaris del Rotary Club van oferir a Arrels aliments que reben de la Confraria de Pescadors i que també es reparteixen entre altres entitats.

El Marketplace no només va generar contactes entre empreses i entitats socials, sinó també visibilitat davant els ciutadans i turistes que es van informar sobre l’activitat social a Barcelona. La iniciativa va servir, a més, per destacar la importància del voluntariat, en l’any en què Barcelona és capital europea del voluntariat.

Ets una empresa i vols col•laborar amb Arrels?