Com acabaria el conte si la caputxeta vermella fos una nena sense llar? Arrels organitza un concurs de contes curts amb l’objectiu de reinterpretar històries posant com a protagonistes les persones sense llar. S’adreça a l’alumnat dels centres educatius de Catalunya i s’emmarca en Intempèrie, una marató d’espectacles i activitats per fer possible #ningúdormintalcarrer. Participa!

T’imagines que amb la màgia de Harry Potter aconseguíssim que ningú dormi al carrer? Com acabaria el conte si la caputxeta vermella fos una nena sense llar? Arrels organitza el primer concurs literari en el marc d’Intempèrie, una marató d’espectacles musicals i artístics perquè ningú hagi de dormir al carrer, que se celebrarà el 23 de novembre a Barcelona. Sota el lema Reescriu la història, el concurs convida l’alumnat a reinterpretar contes clàssics o històries conegudes posant com a protagonistes les persones sense llar.

S’adreça a estudiants dels centres educatius de Catalunya en dues categories: A (alumnat de 5è i 6è de Primària i 1r i 2n d’ESO) i B (alumnat de 3r i 4t d’ESO i Batxillerat). Té per objectiu aprofundir en la problemàtica de les persones que viuen al carrer, sensibilitzar i trencar prejudicis. Els contes es poden enviar per correu electrònic a comunicacio@arrelsfundacio.org fins el 31 d’octubre. Un jurat format per persones vinculades al món social, de la cultura i de l’ensenyament triarà la millor obra de cada categoria. Els treballs premiats es llegiran el dissabte 23 de novembre en el marc d’Intempèrie, a la Plaça Margarida Xirgu de Barcelona.

Bases del concurs

Arrels Fundació convoca el primer concurs literari Intempèrie: Reescriu la història de contes curts, amb les següents bases:

1. Participants: Podrà participar-hi l’alumnat dels centres educatius de Catalunya, a partir de 5è de Primària i fins a 2n de Batxillerat.
  1. Temàtica: Reinterpretar contes clàssics o històries conegudes posant com a protagonistes les persones sense llar.
  1. Extensió: l’extensió dels contes serà d’un màxim de tres fulls DIN A-4 i un mínim d’un; amb espai interlineat d’1,5 i cos de lletra 12, i amb l’obligació de numerar les pàgines.
  1. Idioma: Els contes hauran d’estar escrits en llengua catalana o castellana.
  1. Categories:
    • Categoria A: alumnat de 5è i 6è de Primària i 1r i 2n d’ESO.
    • Categoria B: alumnat de 3r i 4t d’ESO i Batxillerat.
  1. Format de presentació: S’ha d’enviar el text per correu electrònic a l’adreça comunicacio@arrelsfundacio.org.
    • Assumpte: Concurs Intempèrie
    • Incloure: nom complert de l’autor o autora, edat, centre educatiu al qual pertany i títol del conte.
  1. Termini de presentació: el termini es tancarà el dia 31 d’octubre de 2019.
  1. Els treballs premiats es llegiran el dissabte 23 de novembre en el marc d’Intempèrie, una marató d’espectacles musicals i artístics perquè ningú hagi de dormir al carrer, que se celebrarà a la Plaça Margarida Xirgu de Barcelona.
  1. Premis: Es concedirà un premi per a cada modalitat i seran lliurats el dissabte 23 de novembre en el marc d’Intempèrie.
  1. Jurat: Estarà format per persones vinculades al món social, de la cultura i de l’ensenyament. El jurat podrà declarar desert algun dels premis.
  1. El fet de participar-hi suposa l’acceptació d’aquestes bases.