Tu tens la clau per fer possible #ningúsenseclau!

Arrels impulsa la campanya #ningúsenseclau, que busca la complicitat de la ciutadania per aconseguir claus que obrin portes d’habitatges per a aquelles persones que viuen al carrer. Participa, tu tens la clau per fer possible #ningúsenseclau!

AAFF_Grafica_CLAU_OK

“A Barcelona 941 persones no tenen aquestes claus però tu ets la clau per canviar aquesta situació.” Així acaba l’espot de la campanya #ningúsenseclau que promovem aquest any i que vol conscienciar la ciutadania que la seva implicació és clau per aconseguir obrir més portes per a persones sense llar.

El símbol d’aquesta campanya és una clau, que representa allò que les persones que viuen al carrer han perdut. Significa la calidesa, la protecció, la intimitat, l’estabilitat i la seguretat que ofereix una llar. També volem donar a conèixer la problemàtica de les persones que viuen al carrer a Barcelona i sensibilitzar i implicar la ciutadania per aconseguir més allotjament estable per a les persones que no en tenen. Cadascú de nosaltres som clau per capgirar aquesta situació i fer realitat #ningúsenseclau.

La campanya compta amb la web ningúsenseclau.org des de la qual es pot fer un donatiu i on, en un mur virtual, apareixen conceptes expressats per persones que acompanyem a Arrels i que tenen relació amb la sensació que comporta tenir una clau.

Com col·laborar per fer possible #ningúsenseclau?

• Fes un donatiu. Entra a www.ningusenseclau.org o truca al 934 412 990.
  • Ajuda’ns a sumar claus! Porta’ns claus que ja no facis servir i te les canviarem per un clauer de fusta i en forma de clau que hem fabricat a Arrels, en tenim 5.000! Totes les claus que ens dueu serviran per fer una acció artística a principis d’any, encara no us podem desvetllar els detalls.
  • Difon la campanya! Fes córrer el missatge #ningúsenseclau per les xarxes socials, explica-la als teus amics i familiars i anima’ls a participar-hi!
  • Sensibilitza sobre la problemàtica i la situació de les persones sense llar i explica als qui t’envolten què poden fer si veuen algú dormint al carrer.
  • Si ets una empresa pots organitzar un acte social, cultural o una venda solidària, una recollida de calçat, roba, mantes o altres materials necessaris per a persones sense llar, comprar clauers de fusta que criden #ningúsenseclau i afegir-los a la panera de Nadal… consulta tot el catàleg i demana més informació a empreses@arrelsfundacio.org
  • Si ets una botiga pots recollir claus, fer difusió penjant un cartell de la campanya als teus aparadors, vendre les nostres postals de Nadal dissenyades pel dibuixant Miquel Fuster, que va viure 15 anys al carrer, i la Lyona! Escriu a empreses@arrelsfundacio.org.
  • Si ets una escola pots organitzar un esmorzar o berenar solidari per recaptar diners o impulsar una recollida de claus entre els alumnes i professors i les canviarem per clauers de fusta que criden #ningúsenseclau. Envia un correu a comunicacio@arrelsfundacio.org.

Aquesta campanya és possible gràcies a la col·laboració de TV3, Barcelona TV, Fundació TMB, Cinemes Girona, Cinemes Texas, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Fundación de la Comunicación (Fundeco), CARAT, CIRSA, Vinilook i amb la col·laboració en la difusió digital de l’Ajuntament de Barcelona.