Dos observadors internacionals verificaran el recompte de persones sense llar a Barcelona

El recompte del proper 18 de maig a la nit a Barcelona comptarà amb la presència de dos observadors internacionals, Mark McPherson i Patrick Duce, de l’entitat anglesa Homeless Link. Tots dos observaran l’organització, el procediment i la metodologia aplicada durant el recompte per tal d’assegurar que les dades obtingudes són correctes.

Mark McPherson, director d’estratègia i innovació de l’entitat Homeless Link, i Patrick Duce, director del projecte d’innovació i bones pràctiques de la mateixa entitat seran els encarregats d’observar el procés de realització del recompte de persones que dormen al ras a Barcelona. McPherson ja va participar també al recompte de Lleida el passat 19 d’abril on es va mostrar satisfet de la bona organització, la formació del voluntariat i l’eficiència en els grups i la distribució de zones de la ciutat.

Quina és la funció dels observadors internacionals?

La presència d’observadors europeus durant el recompte suposa un valor afegit ja que garanteix una visió independent sobre el procediment i permet assegurar que la comptabilització s’ha dut a terme correctament seguint la metodologia establerta.

Els observadors asseguren que es compleixin determinats requisits com per exemple que el recompte es dugui a terme durant una nit típica i normal, que les àrees hagin estat completament rastrejades de forma adequada i que els grups estiguin formats tant per voluntaris com per professionals.

Per aquest motiu desenvolupen diferents accions durant tot el procés de recompte:

• Parlar amb les persones que lideren els grups del recompte.
  • Estar present durant les sessions informatives prèvies.
  • Atendre i estar en contacte amb el grup base organitzador i coordinador del recompte.
  • Observar el retorn dels diferents grups del recompte i la correcta recopilació de dades i estadístiques.

Després del recompte aquests observadors realitzen un informe de valoració detallant els aspectes que cal millorar i aquells que s’han realitzat correctament seguint el protocol.