Busquem artistes –amateurs i professionals– que amb una perspectiva social i transformadora vulguin crear obres visuals que ajudin a transformar la mirada envers les persones que dormen al carrer.

L’objectiu és crear una col·lecció d’art internacional que s’exposarà a diversos països europeus i amb la qual es crearà un banc d’imatges d’ús gratuït, sota la llicència de Creative Commons. L’objectiu és que entitats, empreses, institucions i persones a títol individual tinguin accés a recursos visuals del sensellarisme des d’una òptica optimista i transformadora.

• Què? Es poden presentar propostes visuals en qualsevol categoria d’art plàstica, fotografia, disseny gràfic o qualsevol altra forma d’expressió no efímera que pugui acabar formant part d’un banc d’imatges o d’una exposició d’art.
  • Qui? Persones amb vocació artística i social, professionals o no de l’art, que vulguin crear una obra d’art al voltant del sensellarisme, amb una mirada transformadora i d’esperança. Poden participar persones que actualment viuen o han viscut al carrer, així com ciutadania en general sensibilitzada i amb ganes de compartir la seva visió.
  • Com? Les propostes es poden presentar a través d’aquest formulari en línia, que també trobaràs al final d’aquesta pàgina. El termini estarà obert fins el 30 de juny de 2021.
  • I després? Totes les obres presentades formaran part del banc d’imatges i un jurat internacional seleccionarà les obres que seran exposades a cada país.
  • Tens dubtes? T’ajudem. Volem fer aquest projecte accessible a tothom. Truca’ns al 934 412 990 o escriu-nos a comunicacio@arrelsfundacio.org o a través de les xarxes socials i t’ajudem a resoldre tots els dubtes que tinguis.

Aquesta iniciativa forma part de Let’s Talk About Homelessness: Learning as a Tool for Social Integration of Homeless People, un projecte finançat per Erasmus+ i impulsat per Arrels i tres entitats més d’Hongria, Eslovàquia i Alemanya. L’objectiu de #HomelessTalk (acrònim del projecte) és el de promoure la participació de les persones que viuen o han viscut al carrer en accions de sensibilització. A més del banc d’imatges internacional creat gràcies a les peces d’art recollides, el projecte també ha previst la publicació d’un manual de bones pràctiques en l’àmbit de la sensibilització del sensellarisme.

Vols saber més del projecte?

14 thoughts on “#LookTalkAct: Participa amb el teu art i ajuda’ns a trencar els prejudicis envers les persones sense llar

1. Bon dia,
    Soc pintora i m’agradaria col.laborar. La meva pregunt es:

La pintura ha de ser amb eme relacionat amb homeless, vull dir si ha de apareixe imatge de algu al carrer, o pot ser qualsevol tema.
    Gracies.
    Trini Gómez
    Gimeno

1. Hola Trinidad, moltes gràcies per implicar-te amb la iniciativa. L’objectiu del projecte és el de sensibilitzar sobre el sensellarisme des d’una òptica transformadora. Sempre i quan l’obra tingui un lligam, pot entrar a formar part de la col·lecció. Gràcies!

2. Hola , vull participar en aquesta fantástica iniciativa amb fotografia.
    La meva pregunta és ; només es pot presentar una?
    Un cop la tingui l’he de penjar al formulari en línia o també us la passo a vosaltres?

1. Hola Ana, moltes gràcies pel teu interès en aquesta iniciativa. Pots presentar tantes entrades com vulguis, i sempre a través del formulari en línia. Moltes gràcies!

1. Hola Alfons, moltes gràcies pel teu interès en la iniciativa. #LookTalkAct és un projecte de sensibilització a través de l’art visual. L’objectiu serà crear un banc d’imatges, una exposició a diverses ciutats i una publicació amb una sel·lecció d’obres. Si hi ha la manera de plasmar la teva feina i sensibilitat en una peça visual, estarem encantats i encantades de comptar amb tu. Moltes gràcies i molta sort!

3. Hola, estoy preparando una lámina para esta buena iniciativa. Las preguntas que tengo es si puede ir firmada, y si puede ser difundida aparte de la convcatoria propuesta (en blogs, por ejemplo). Gracias

1. Hola Francesc, moltes gràcies per la iniciativa. Perfecte si vols incloure la teva signatura, i no hi ha cap problema per compartir-la més enllà de la convocatòria. Per aquesta convocàtoria les persones cedeixen els drets de l’obra, però no la seva propietat. Moltes gràcies!

4. Hola,
    Sóc figurinista, dissenyadora de Vestuari escénic i vull participar.
    Si creem unes peces de vestuari precisament daixò amb una altra mirada, és valid per participar?
    En fa molta il.lusió poder participar amb el meu art en aquestes peces, el que he pensat és molt especial.
    Espero la vostra resposta perque ja Ho estic fent.
    Gràcies
    Laia

1. Hola Laia,
      moltes gràcies pel teu interès en aquesta iniciativa. Ens encanta rebre propostes de diverses disciplines. L’objectiu d’aquest projecte en concret és el de crear un banc d’imatges digital, així que si creus que els vestits es poden fotografiar i presentar la imatge com a proposta, endavant. Si veus que aquesta alternativa no t’encaixa i vols col·laborar, pots escriure’ns a comunicacio@arrelsfundacio.org per a que puguem guardar el teu contacte per futures col·laboracions. Moltes gràcies!

5. Bon dia. He participat amb una obra que vaig enviar fa uns dies. Voldria saber si hi ha alguna web on es pugui veure els treballs que es van presentant per anar fent un seguiment d’aquesta bona iniciativa.

1. Hola Alfredo, moltes gràcies pel teu interès en el projecte. No està previst fer públiques les obres fins al moment de tancar la convocatòria. Un cop tancada, es crearà el banc d’imatges virtual i es podran veure totes i inclús fer-les servir sota la llicència CC. Moltes gràcies!