Aquestes festes nadalenques us volem donar les gràcies pels vostres gestos imprescindibles i les mirades sense prejudicis. També us expliquem com podeu col·laborar i sumar el vostre granet de sorra per fer possible #ningúdormintalcarrer. Ens trobareu al Centre Comercial Vilamarina, als carrers de Barcelona, a una web de microdonacions que hem creat i al tortell de Reis de molts forns, entre d’altres propostes.

Felicita el Nadal amb Arrels

• Una postal il·lustrada. Vine a la nostra seu del carrer Riereta 24 i emporta’t la teva! Pots triar entre la postal del Miquel Fuster, il·lustrador que ha viscut 15 anys al carrer, o la de l’artista barcelonina Lyona. També pots dissenyar la teva pròpia felicitació fent ús d’imatges i tipografies protagonitzades per persones que viuen o han viscut al carrer i que pots descarregar.
  • Un còmic i una samarreta que criden #ningúdormintalcarrer. A la nostra seu, també pots aconseguir el còmic Miguel, 15 años en la calle. Obra completa o una samarreta amb el missatge #ningúdormintalcarrer en diversos colors.
  • Art solidari. Fins el 2 de gener, pots adquirir una escultura de ferro o una peça de bijuteria de l’artista Patricia Cancelo en l’exposició solidària Art per fer possible #ningúdormintalcarrer del Centre Cívic Can Deu (Pl. de la Concòrdia, 13). També hi trobareu làmpades i tamborets dissenyats al taller d’Arrels. Si voleu adquirir una obra de ferro o fusta, contacteu-nos a amics@arrelsfundacio.org o al 661 23 03 29.
  • Un penjador molt original. Ja està a la venda el penjador de paret Perchök dissenyat per Yök Casa + Cultura i elaborat al taller d’Arrels pel Meinhard, l’Abdelkarim i l’Aurelio. Té un preu de 45€, està fet amb materials ecològics i crida #ningúdormintalcarrer. Reserva el teu escrivint a book@helloyok.com.

Vine a buscar la teva decoració nadalenca

Fins al 23 de desembre, Arrels tindrà un estand al Centre Comercial Vilamarina, a Viladecans, amb decoració nadalenca elaborada al taller d’Arrels. Ens agrada perquè és original, de cartró i està feta a mà per persones que viuen o han viscut al carrer amb la col·laboració de l’artista Félix Lozal. Si us apropeu a l’estand, també podreu adquirir llibretes, bosses de roba i altres productes artesanals, còmics del Miquel Fuster o samarretes, imants i postals que criden #ningúdormintalcarrer. Ens trobaràs els dijous, divendres i dissabtes d’11h a 15h i de 16h a 20h.

Surt al carrer amb nosaltres

Aquests dies sortirem al Portal de l’Àngel a felicitar les festes als ciutadans i ciutadanes que passegen per Barcelona. Donarem les gràcies amb un detall i aprofitarem per sensibilitzar sobre què pots fer si veus algú dormint al carrer, resoldre dubtes i escoltar propostes. Hem organitzat rutes pels propers 19, 22 i 27 de desembre i també pel 2 i 4 de gener. Si us voleu apuntar, us esperem el mateix dia de la ruta a les 16h a la seu d’Arrels (c/Riereta, 24).

Suma el teu granet de sorra al web de reptes

Aquestes festes també pots col·laborar per moblar cinc pisos d’Arrels i convertir-los en una llar, mantenir obertes les portes del Pis Zero un any més i assegurar-nos que cap persona està sola durant les festes, ni en cap àpat de l’any.  Per fer-ho possible, necessitem 150.000 euros i hem creat una plataforma digital de microdonacions (desactivada) on podràs fer el teu donatiu de Nadal i garantir l’allotjament i l’alimentació a 200 persones que acompanyem. Suma’t-hi!

Agafa l’agenda!

Aquestes festes, persones i entitats d’arreu organitzen diverses accions a favor d’Arrels. T’ho perdràs?

• Dissabte 15 de desembre. Bolskan, show acústic de pop-rock a favor d’Arrels. Serà a les 20.45h al Zangamanga Cafè & Bar (Torrent de les Flors, 43).
  • Diumenge 23 de desembre. Vermut a favor d’Arrels, amb música en directe. Serà a les 13h a la vinoteca Terravino BCN (c/Santa Caterina, 6).
  • Dissabte 5 de gener. Nit de Reis solidària amb concerts de Malämmar, Tano! i The Rift Vultures. Serà de 23h a 3h a Rocksound BCN (c/Almogàvers, 116).
  • Dissabte 5 i diumenge 6 de gener. Un any més, podeu comprar el tortell de Reis en benefici de les persones sense llar. El trobareu en establiments associats al Gremi de Flequers de Barcelona. Aquest any, a més, durant el mes de desembre hi trobareu bosses de pa que criden #ningúdormintalcarrer. Properament us donarem més detalls dels establiments col·laboradors.

Altres accions que criden #ningúdormintalcarrer

• Si teniu pensat celebrar un dinar o sopar de Nadal amb la vostra empresa, família o grup d’amics, també ho podeu fer a favor de les persones sense llar. Gràcies a la iniciativa www.10menus1navidad.com, per cada 10 menús que es consumeixin en un dels 17 hotels de Barcelona participants, Catalonia Hotels & Resorts donarà un menú solidari al menjador de la Llar d’Arrels, on hi resideixen persones que han viscut al carrer i que tenen una salut fràgil. Ho podeu fer fins el 6 de gener.
  • Ara, en pagar amb targeta de crèdit en els Supermercats Condis de Catalunya, podreu arrodonir l’import de la vostra compra i donar els cèntims del Redondeo Solidario a Arrels per garantir allotjament a les persones sense llar.
  • Fins a final d’any, totes les reserves que es facin a través del web de Yurbban Hotels cridaran #ningúdormintalcarrer, ja que l’1% de la reserva anirà destinat a pagar el lloguer, subministraments i manteniment d’un pis d’Arrels durant diversos mesos.
  • Si ets fan de Nostrum, podràs participar a #NingúSenseÀpatDeNadal, una guardiola virtual que col·labora per fer possible l’àpat de Nadal de més de 200 persones que coneixem a Arrels.