Voleu mostrar una altra realitat de Barcelona a les vostres amistats? Us animeu a descobrir la ciutat des d’un altre punt de vista? Us convidem a passejar de la mà d’una persona que ha viscut al carrer i apropar-vos a la seva història. L’objectiu és fer una passejada diferent a les habituals rutes turístiques mentre descobriu històries de vida i iniciatives que treballen per fer possible #ningúdormintalcarrer a la ciutat.

El sensellarisme és una problemàtica sovint invisibilitzada a Barcelona, tot i que afecta 1.200 veïns i veïnes que dormen cada nit al carrer, segons l’últim cens d’Arrels. Rere les xifres s’hi amaguen històries com la del Juan Carlos, el Hans o el Manuel. Van viure al carrer i des de fa un temps fan de guies per Barcelona explicant la seva experiència al ras. Ho defineixen com una tasca important de sensibilització, que mostra una realitat desconeguda, trenca prejudicis i alhora els aporta la satisfacció de sentir-se útils.

Per què vas arribar al carrer? Com va ser la teva primera nit al ras? Com et trobes ara que tens una llar? Aquestes són algunes de les preguntes que sorgeixen durant les rutes. El Juan Carlos considera que serveixen per fer canviar la mirada i explica que qualsevol persona podria acabar dormint al carrer. “Quan ets al carrer, la gent et veu i surt corrents, alguns canvien de vorera i tenen por de tu. El que pots treure de la meva història és que no sempre t’has de quedar allà, que pots canviar si vols i si t’ajuden. Això els sorprèn molt perquè molts d’ells pensaven que la gent viu al carrer perquè vol i no sempre és així.”

Us convidem a passejar per l’Eixample i Ciutat Vella de la mà d’una persona que ha viscut al carrer com el Juan Carlos, el Manuel (rutes en castellà) o el Hans (rutes en anglès i alemany), apropar-vos a la seva història i conèixer els espais que han marcat la seva experiència. És una oportunitat per descobrir amb els teus amics i familiars una altra cara de Barcelona i els recursos que existeixen per a les persones sense llar.

• Idioma: castellà.
  • Guies: Juan Carlos o Manuel.
  • Durada: 1,5 hores aproximadament.
  • Disponibilitat: De dimarts a divendres al matí.
  • Preu: 20 euros/persona (entre 2 i 9 participants) o 15 euros/persona (entre 10 i 15 participants).
  • Reserves: comunicacio@arrelsfundacio.org.

Si feu turisme, deixeu petjada a la ciutat

Si teniu amics estrangers que visiten Barcelona, acompanyeu-los a fer una ruta que deixi petjada a la ciutat. Ho fareu de la mà del Hans, que ha viscut dos anys al carrer, i parla anglès i alemany.

El Hans us parlarà de la situació de les persones que dormen als carrers de Barcelona, de la seva experiència al ras i dels espais que fan servir les persones sense llar per menjar o refugiar-se. Durant el recorregut, també coneixereu la tasca d’Arrels i visitareu diferents recursos de l’entitat com la Llar Pere Barnés, per a persones que han viscut al carrer i tenen la salut fràgil; el taller ocupacional La Troballa i el centre obert.

És una oportunitat per mirar més enllà dels museus, la platja i els punts turístics de la ciutat i descobrir una cara sovint invisibilitzada però que afecta gairebé 1.200 veïns i veïnes que dormen cada nit al carrer. “El que vull és que els turistes acabin pensant molt sovint en la problemàtica de les persones sense llar”, explica el Hans. “Si tornen al seu país i acaben col·laborant amb les organitzacions locals, la ruta ha estat un èxit per a mi”.

• Idiomes: anglès i alemany.
  • Guia: Hans.
  • Durada: 2 hores.
  • Disponibilitat: De dilluns a divendres al matí i de dilluns a dijous a la tarda.
  • Reserves: comunicacio@arrelsfundacio.org.

Col·laboreu per fer possible #ningúdormintalcarrer i deixeu petjada a la ciutat!

One thought on “Passegeu per descobrir una altra cara de Barcelona!