Aquesta primavera, ens trobeu al Teatre Lliure, participant en la mostra de teatre inclusiu ‘NOSaltres’. Hi serem durant els mesos de maig i juny amb diverses iniciatives: una obra de teatre protagonitzada per persones que han viscut al carrer, una exposició fotogràfica que capta retrats únics i una taula rodona sobre sensellarisme. Us hi esperem!

La mostra de teatre inclusiu ‘NOSaltres’ és una iniciativa del Teatre Lliure que posa el teatre al servei de realitats socials que sovint queden invisibilitzades o silenciades. Durant els mesos de maig i juny, podreu gaudir de quatre espectacles teatrals i un programa d’exposicions, col·loquis, xerrades i projeccions que donen veu a persones refugiades, a persones amb diversitat funcional, sexual o afectiva, i a persones sense llar. Consulteu la programació en aquest enllaç.

‘Sis personatges’: Arrels a l’escenari

El Jesús, el Valerio, el Martí, l’Enric i el Hans saben què significa viure al carrer i ara traslladen les seves experiències a l’escenari amb l’obra ‘Sis personatges – Homenatge a Tomás Giner’, un procés de creació col·lectiu que donarà els seus fruits al Teatre Lliure de Montjuïc del 30 de maig al 10 de juny.

Els cinc protagonistes d’Arrels porten mesos treballant i assajant amb el director Juan Carlos Martel i amb l’actor professional Marc Rodríguez, conegut per les seves interpretacions als programes televisius ‘Polònia’ i ‘Crackòvia’. El text, escrit pel dramaturg Joan Yago, sorgeix a partir d’entrevistes i exercicis amb els protagonistes i explica la història d’una persona sense llar que va captivar tothom amb la seva personalitat única. El projecte també ha comptat amb la col·laboració de Javier Mariscal i Carme Sansa.

• Podeu comprar les entrades en aquest enllaç. Si veniu el 10 de juny, després de l’última representació podreu participar en un col·loqui entre el públic i la companyia.
  • Visiteu el bloc d’assaig i descobriu les interioritats i els secrets del procés de creació i què significa pels protagonistes d’Arrels formar part d’aquesta experiència artística.
  • No us perdeu l’exposició del ‘making of’ de l’obra, un recull d’imatges que retraten el procés de creació. La podeu veure del 29 de maig al 10 de juny a l’entrada de l’Espai Lliure de Montjuïc.

‘Poètica del mirall’: retrats únics

El cicle ‘NOSaltres’ inclou altres activitats complementàries com ara projeccions de documentals o mostres fotogràfiques. És el cas de ‘Poètica del mirall’, una exposició del fotògraf d’Arrels, Juan Lemus, que capta retrats únics pels carrers de Barcelona. Es tracta d’una mostra molt especial que ens posa a tots davant del mirall.

• Podeu veure l’exposició de l’11 de maig al 22 de juny al vestíbul de l’Espai Lliure de Montjuïc.

Imaginem una societat sense gent al carrer?

Arrels també participarà a la taula rodona ‘Imaginem una societat sense gent dormint al carrer?’. Hi seran el director d’Arrels Fundació, Ferran Busquets, el director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, Oriol Bota, i el Miquel Fuster, il·lustrador que ha plasmat en còmic els seus quinze anys de vida al ras.

A més, el proper 9 de juny també podreu conéixer l’Adrian Jackson, director de la companyia londinenca Cardboard Citizens, dedicada des de fa més de 25 anys a fer “teatre que canvia la vida” amb i per a persones sense llar. L’entrevista serà a les 17h a la sala de premsa del Teatre Lliure de Montjuïc i la podreu seguir en directe en aquest enllaç.