Una APP perquè els ciutadans avisin d’una persona dormint al carrer

Arrels crea una aplicació mòbil perquè els ciutadans avisin d’una persona dormint al carrer. L’APP permetrà millorar l’atenció de les persones que viuen al carrer, detectar més casos i la seva ubicació i quantificar la problemàtica, entre d’altres.

La fundació Arrels ha creat una aplicació mòbil que permet a la ciutadania avisar de la ubicació de les persones que dormen al carrer. La informació arribarà als equips de carrer d’Arrels i servirà per millorar l’atenció a les persones que dormen al ras a la ciutat de Barcelona, així com per quantificar la problemàtica, tant a la capital catalana com a la resta de Catalunya.

L’APP es diu Arrels Localitzador i es pot descarregar en Android i IOS, és gratuïta i permet donar detalls, com la ubicació exacta de la persona que dorm al carrer, si aquesta persona és home o dona, si està sola o en grup, si es troba en un caixer, un portal o altre tipus d’espai o si té animals. L’eina ha estat desenvolupada per l’empresa BaseTis.

L’aplicació mòbil que presenta Arrels és una adaptació del localitzador que l’entitat té a la seva pàgina web. Al 2015, a través de la pàgina web es van recollir 224 missatges d’avís que van arribar directament a l’equip de carrer d’Arrels.

L’equip de carrer d’Arrels recorre cada setmana diferents zones de Barcelona per anar a trobar les persones que viuen als carrers, generar vincles de confiança i conèixer les seves necessitats. L’any passat va realitzar 5.000 visites a més de 500 persones que viuen al carrer a Barcelona, als districtes de Ciutat Vella, l’Eixample, Gràcia, Sant Andreu, Sant Martí i Sants-Montjuïc. L’aplicació mòbil servirà per detectar casos de persones sense llar que es desconeixien, saber si hi ha noves zones sensibles i determinar la necessitat d’ampliar els equips de carrer d’Arrels per arribar a més zones.

1 milió d’euros per allotjar 125 persones

El llançament de l’aplicació mòbil s’emmarca en la campanya 1 milió de gràcies que Arrels porta a terme des del novembre i que pretén recollir un milió d’euros per garantir l’allotjament estable durant un any a 125 persones sense llar.

La iniciativa ha recaptat mig milió d’euros o, el que és el mateix, el valor de 22.500 nits d’allotjament. La majoria de les aportacions provenen de particulars però també s’han implicat 84 empreses, 9 escoles i universitats i una vintena d’entitats. L’objectiu, ara, és aconseguir el mig milió d’euros restant.