El servei de suport psicològic, en marxa gràcies a la fundació Nou Món

Ja fa més d’un any que a Arrels vam posar en marxa un servei d’atenció psicològica a persones ateses a l’entitat, que han viscut al carrer i que necessiten suport per seguir millorant. La iniciativa es porta a terme gràcies al suport econòmic de la fundació Nou Món.

L’any 2013, la Fundació Nou Món es va acostar a Arrels amb una proposta: finançar algun projecte en benefici de persones que han viscut en situació d’exclusió, amb la premissa que pogués aportar un valor afegit a la tasca que ja es desenvolupava a l’entitat. Es van presentar diversos projectes i, finalment, el que va resultar més adequat va ser oferir suport psicològic a les persones sense llar que atenem, tant en teràpies grupals com individuals. Un cop cobertes les necessitats bàsiques de sostre i menjar, l’atenció psicològica és un pas més enllà que permet millorar la situació de les persones que han viscut al carrer.

La iniciativa va començar a l’octubre del 2013 i, fins a juliol del 2014, va funcionar els divendres al matí durant tres hores en sessions en què sobretot hi participaven homes. Quan va finalitzar el primer cicle de teràpies, es va detectar la necessitat d’obrir un grup només per a dones i, amb el suport financer de la Fundació Nou Món, es van ampliar a cinc les hores en què les persones ateses participen en aquest espai.

Les sessions les dirigeixen tres psicòlegs, que guien i sobretot escolten persones amb experiència d’haver viscut al carrer i tot el que això comporta. Com la Imma, que va començar la teràpia en grup amb poca expectativa fa més de dos mesos i va entendre que necessitava enfocar-se en ella en comptes de prioritzar els altres, i que fa un parell de setmanes va començar també la teràpia individual per poder tractar temes més íntims. Ara, diu, està aprenent a expressar millor les seves emocions davant la resta de dones que, com ella, vénen a compartir els seus problemes.

De moment, a les sessions en grup i individuals participen 18 persones, onze homes i set dones. Arriben tots els divendres i demostren mitjançant la seva assistència constant que aquest espai té gran utilitat per a ells.

L'adreça electrònica no es publicarà.