Hem creat una campanya per denunciar la realitat invisible del sensellarisme i canviar la mirada de la societat vers les persones sense llar. Es diu Homeless Commons i és un magatzem de fotografies protagonitzades per persones que han viscut al carrer i que han cedit la seva imatge per trencar una barrera inquebrantable: els prejudicis vers les persones sense llar. Les imatges, on també apareixen persones voluntàries i treballadores d’Arrels, es poden adquirir per crear cartells, anuncis, pàgines web i altres dissenys creatius.

El Manel, el Paco, el Valerio, el Salvador i l’Esteban són algunes de les persones que han viscut al carrer i que ens han cedit la seva imatge per fer possible la campanya Homeless Commons. Es tracta d’un banc de fotografies protagonitzat per persones sense llar que fan de models en situacions quotidianes com un sopar, una reunió d’amics o una tarda a l’oficina. L’objectiu és trencar els prejudicis que existeixen vers les persones sense llar i denunciar la realitat invisible del sensellarisme.

“Vale más mi corazón que lo que diga un espejo, porque al final el espejo se rompe con los años pero el corazón siempre se queda” explica el Salvador, que ha viscut cinc anys al carrer i és un dels protagonistes de la campanya.

Fotografies per als teus dissenys creatius

Aquests dies llancem la primera col·lecció de Homeless Commons, formada per 136 fotografies que reivindiquen el dret al caliu d’una llar i recreen situacions que parlen d’abraçades, regals, sopars i altres moments. Totes elles serveixen per crear cartells, felicitacions, publicacions digitals o qualsevol altre disseny creatiu. També estan pensades per protagonitzar anuncis, materials corporatius, pàgines web o altres projectes personals o professionals.

homeless_commons homeless_commons homeless_commons homeless_commons

Les fotografies estan disponibles a HomelessCommons.org.

• És possible comprar la col·lecció completa o una sèrie temàtica d’entre 40 i 54 fotografies.
  • També pots col·laborar adquirint una imatge única a canvi d’una aportació voluntària que ens ajuda a fer possible el repte #ningúdormintalcarrer.
  • Si ets una empresa, pots encarregar-nos una sessió fotogràfica a mida per donar valor afegit a la teva comunicació.

Una campanya per trencar prejudicis

Viure al carrer és una realitat invisible i complexa sobre la qual encara hi ha mites i prejudicis. Sovint associem les persones sense llar amb l’alcohol, l’incivisme o la violència. Homeless Commons et convida a desmuntar aquests prejudicis explicant que res és blanc o negre. Volem mostrar una altra cara que parli de persones que es relacionen, que s’emocionen, que s’involucren en projectes col·lectius i, sobretot, que volen transformar la mirada de la societat.

Les imatges, on també apareixen persones voluntàries i treballadores d’Arrels, han estat realitzades en diferents escenaris:

• Una casa rural, gràcies a la col·laboració de Querol Vell
  • Unes oficines, gràcies a la col·laboració d’Arena Media
  • El restaurant Les Quinze Nits, gràcies al Grupo Andilana
  • Altres espais com l’estació de França, el Parc de la Ciutadella i els carrers del Born

Un projecte que va més enllà

Homeless Commons és el primer banc d’imatges protagonitzat per persones que han viscut al carrer però forma part d’un projecte molt més ambiciós. Volem crear el segell Homeless Commons, una llicència justa i solidària inspirada en Creative Commons que permetrà utilitzar de forma lliure aquestes fotografies, les tipografies HomelessFonts i altres obres cedides per persones que volen invertir els beneficis de la seva venda per fer possible #ningúdormintalcarrer.

Més informació

• Pots trobar les fotografies i conèixer més detalls del projecte a HomelessCommons.org.
  • També pots veure aquí el vídeo de la campanya.