Sensibilitza el teu municipi amb exposicions que criden #ningúdormintalcarrer

Vols acostar al teu municipi la problemàtica del sensellarisme i mostrar d’una manera diferent què significa viure al carrer? A Arrels tenim tres exposicions de fotos úniques que us podem cedir temporalment per sensibilitzar el vostre entorn i fer visibles les persones sense llar. Només us demanem que assumiu el cost del transport i muntatge. Si hi esteu interessats, ens podeu escriure a comunicacio@arrelsfundacio.org.

El laberint de les nostres vides

Quan preguntes a una persona que ha viscut al carrer com és que va arribar a aquesta situació la resposta sol ser sempre la mateixa: “No ho sé”. ‘El laberint de les nostres vides’ és una exposició vivencial que s’endinsa en les causes que fan que una persona acabi dormint al carrer i en els esforços per sortir-se’n. Una quarantena d’imatges del fotògraf d’Arrels, Juan Lemus, que mostren un laberint que sembla no tenir sortida, malgrat que sempre hi ha alternatives.

exposicio-laberint-arrels

• L’exposició consisteix en un laberint format per 85 panells de cartró de 110 x 240cm.
  • Requeriments tècnics: Superfície mínima de 90 m2 (70 m2 d’exposició muntada). Il·luminació superior. Emmagatzematge de 15 m3. Temps mínim d’exposició de 4 setmanes.
  • Estrenada el 2017 al centre cívic Pati Llimona.
  • Cost de muntatge aproximat: 1.200€
  • Més informació.

Vides inacabades

Una exposició de l’artista Samantha Bosque que vol fer visibles les nou persones que hi ha darrere del projecte Homelessfonts i, de retruc, la situació d’aquells que no tenen llar. Nou persones que han viscut al carrer i que han cedit la seva lletra cal·ligràfica com a eina de sensibilització. A ‘Vides inacabades’ miren als espectadors de manera contundent i fan valer la seva presència davant de la societat perquè ni volen ser ni són invisibles.

vides-inacabades-exposicio-arrels

• La mostra està formada per nou retrats de gran format (120 x 160cm) de pintura acrílica sobre fusta en blanc i negre.
  • Requeriments tècnics: Sala d’exposició de 40 m2 com a mínim.
  • Estrenada el 2016 al centre cívic del Convent de Sant Agustí de Barcelona.
  • Més informació.

Viuen al carrer perquè volen?

“Les persones que viuen al carrer rebutgen l’ajuda, són alcohòliques, violentes, viuen així perquè volen…” O potser no? Què sabem realment sobre les persones sense llar? Som conscients dels prejudicis que envolten una realitat complexa i sovint invisible? El primer pas és canviar la mirada. ‘Viuen al carrer perquè volen?’ ho fa a través de 24 imatges i sis textos que les acompanyen i que desmunten aquests prejudicis.

viuen-carrer-volen-exposicio-arrels

• La mostra està formada per 24 fotografies de 30 x 45cm i 6 plaques explicatives.
  • Requeriments tècnics: 12 metres lineals com a mínim, encara que no siguin seguits.
  • A partir del 7 de juny es podrà veure al Centre Cultural Albareda.