El teu navegador està desactualitzat. Té vulnerabilitats conegudes i pot no mostrar totes les característiques d'aquest i altres llocs web. Aprèn a actualitzar el navegador.

Agresión

Agressions a persones sense llar: les més invisibles i les menys denunciades

En les últimes setmanes han tingut lloc dues situacions d’agressions i discriminació a persones sense llar a Barcelona. Es tracta de casos d’aporofòbia que han passat a mans de la Fiscalia per a Delictes d'Odi i Discriminació. La violència envers les persones sense llar és una de les més invisibles; moltes de les víctimes creuen que les agressions van implícites a la seva situació.

IMG_4983

Què fer quan acaba l’Operació Fred però continua el fred

Durant aquests dies de més fred a Barcelona les persones que viuen al carrer han estat motiu de preocupació per a molta gent. Ara que les temperatures es tornen a normalitzar, què passa amb les persones que han estat acollides de forma temporal? Moltes d'elles no tenen més remei que tornar al carrer. Cal articular una Operació Fred a nivell de ciutat que arribi a totes les zones de Barcelona i que contempli la participació de les entitats.

IMG_3913

Per què algunes persones sense llar no volen accedir als recursos contra el fred?

Quan arriba el fred intens a la ciutat de Barcelona s’activen recursos especials per allotjar persones que dormen al carrer. Algunes d’elles, però, rebutgen accedir-hi tot i les baixes temperatures a l’exterior. Els motius tenen a veure amb què aquests espais sovint no contemplen una solució estable a mig i llarg termini, ni tenen en compte què vol i necessita la persona. Us ho expliquem amb més detall.

IMG_3782

Què s’activa a Barcelona per a les persones sense llar quan arriba el fred?

Amb l’arribada de l’hivern Barcelona activa l’Operació Fred per donar aixopluc a les persones que viuen al carrer. El Centre d’Acollida Nocturna d’Emergències (CANE) obre des de finals de novembre fins a inicis de març, i quan els termòmetres baixen fins als 0 graus s’habilita temporalment el Servei d’Estades Breus al Centre d’Urgènies i Emergències Socials de Barcelona (CUESB). Arrels i altres organitzacions i recursos de la ciutat també realitzen accions especials per a les persones sense llar, us n’expliquem algunes.

AAFF_cartel_22X40cm

El dia de Reis, compra un tortell solidari a benefici de les persones sense llar

Aquest any, compra el tortell de Reis a favor d'Arrels! El Gremi de Flequers de Barcelona i Arrels Fundació llancem el dia 5 de gener aquesta acció a favor les persones sense llar. Més de 3.400 tortells que es vendran en sis municipis catalans i que, a més de la tradicional fava i el rei, inclouran un clauer de fusta fet a mà i que porta inscrita la reivindicació #ningúdormintalcarrer. T'expliquem la iniciativa i on trobar els tortells!