El teu navegador està desactualitzat. Té vulnerabilitats conegudes i pot no mostrar totes les característiques d'aquest i altres llocs web. Aprèn a actualitzar el navegador.

Miniatura

Què pots fer si veus una persona dormint al carrer?

Veïns i veïnes de Barcelona s’adrecen habitualment a Arrels preocupats per persones sense llar que dormen a prop de la seva feina o de casa seva. Des d’Arrels els intentem donar algunes pistes i explicar que aconseguir que una persona deixi de viure al carrer és un procés lent. En el marc de la campanya Ningú sense clau, volem explicar a la ciutadania algunes idees sobre què fer si veuen algú dormint al carrer.

IMG_2014

Com fem incidència política i social des d’Arrels?

A més d’atendre les persones sense llar, la missió d’Arrels recull molt clarament dos pilars més: sensibilitzar la ciutadania i denunciar situacions injustes i aportar propostes. Per això fem campanyes i accions de sensibilització, treballem en xarxa i parlem amb els polítics, entre d’altres. A la trobada general de l’entitat que hem fet aquests dies hem parlat de com fem incidència social i política i de quins elements no podem oblidar.

“El Housing First no tracta l’habitatge sinó la persona, què vol i quan ho vol”

El model Housing First prioritza l’accés immediat a un habitatge digne i estable a les persones que fa temps que viuen al carrer, respectant la seva opinió i amb el suport d’un equip especialitzat i multidisciplinar. Sam Tsmeberis, el seu creador l’any 1992 a l’entitat nord-americana Pathways to Housing First Institute, ens ha explicat amb profunditat com es va implementar i en què consisteix.